Vikten av Hälsan

Once in a lifetime

Det är ofattbart. Det är fortfarande som en dröm.

Igår var det dags, egentligen skulle jag ju ha varit på Småkockarna och varit kursledare själv men jag fick ”frisedel” och kunde bege mig mot Restaurangakademin för att vara deltagare på en kurs själv.

Ni som känner mig vet hur stort det var för mig. Jag vann ju två kurser på en tävling på Instagram i höstas. Så igår var det dags för den första. Fisk och skaldjur med kocken Fredrik Eriksson!

 

Jag var så nervös, kände mig som ett barn på julafton. Att få denna chans, även om jag har skaldjursallergi så såg jag verkligen fram emot kvällen. Dela matglädje och matinspiration med andra. Det är fantastiskt.

Vi lagade TOLV olika rätter, jag kunde inte äta så många men det gjorde mig ingenting bara att få vara där, laga maten, se och lära av mästaren själv var helt magiskt.

Det kom många tankar då jag stod där, dels kände jag en viss saknad av att få stå i ett restaurangkök och prestera. Men även kom mer lust och sug efter att få lära mig MER, fler kurser. Mer mat. Mer matlagning. Mer av allt! Jag kan inte få nog av det där med mat.
Att kunna få inspirera, vägleda, lära samtidigt som jag själv får min låga och passion att brinna vidare vore helt magiskt.

Ja, som sagt, gårdagens matupplevelse ligger tätt där inne i hjärtat. Likt mjuk och fluffig bomull.

(Och jag har ju en kurs kvar, i Maj blir det Veggo-Grill med favoriten Paul Svensson! )

Kommentera

Etikettmoln

