Vikten av Hälsan

Jag älskar det jag gör

Bildresultat för fröken loo + laga mat

Jag gör det jag älskar, jag har fått chansen att inspirera barn (och med tiden förhoppningen vuxna)
till matlagning med bra råvaror.

Det är en låga inuti mig, Ni som följer mig vet att jag brukar säga ”Kost och hälsa är min låga, matlagning min passion”

Jag drivs av detta. Det är mitt bränsle, jag vill få människorna att förstå vad kosten gör med kroppen. Hur den påverkar vår miljö. Att det vi lägger i kundkorgen ska göra så mycket mer än bara stilla en hungrig mage.

Samtidigt vet jag att det finns sådana där ute som inte riktigt är med mig på denna resa men jag har lärt mig, att de som tar energi av mig, ska inte få så mycket tillbaka heller.

För det finns faktiskt (otroligt o oförståeligt för mig) människor som vill hjälpa mig att nå ÄNNU längre än där jag är i dag. Som säger till mig att fortsätta, att driva vidare. Att jag har något unikt, att Fröken Loo, är viktig.

Idag kom nog den finaste komplimangen jag någonsin fått, att jag är den kvinnliga motsvarigheten till Jamie Oliver.

Och det bara för att jag gör det jag älskar. Inspirerar andra till härligare, grönare, mer lockande matlagning som samtidigt gör gott i kroppen.


Äppelklubbor som jag bjöd ”mina” Småkockar på idag,
Äppelklyftor på tandpetare som ”marinerats” med lime, vaniljpulver och kardemumma

Tänk, att bara för att jag lyssnar till mitt eget driv, låter min låga fortsätta brinna. Så möter jag så många fantastiska människor.

Sen får vi se om dessa människor har rätt, att Fröken Loo behövs men Ni vet ju, Krigarhjärtat ger inte upp!

Ni som läste mitt inlägg i måndags kommer kanske ihåg den salladsbuffé jag gjort

 

 

 

Av det blev det, två vegetariska sallader;

 

 En i måndags och en tills imorgon

 

 En laxsallad som jag åt igår

 

 Och nu ikväll blir det Burgare (det är ju trots allt ”Lillördag”)
Laxburgare i blomkålsbröd (med het tomatsalsa, äppel”chutney”, lök och sallad) som serveras med hummus, linssallad, vitlöksfräst broccoli o svamp samt picklad blomkål.

Mycket vitlök ikväll (hoppas att mina kära medtränare imorgon bitti inte är så känsliga)

 

Kommentera

Etikettmoln

