Vikten av Hälsan

Så osvenskt. Så fult. Så ICKE-OKEJ!

Men vet Ni, det struntar jag i just nu!

Jag tänker publicera detta ändå, jag sitter här nu.

Nyduschad, redo att bege mig ut i ett härligt solsken och möta upp en saknad vän för att sedan möta upp bästa sällskapet för en tur till Paradiset och sen väntar en lördag där jag ska rasta ”foodie” (Alltså mig själv bland Sthlm´s delikatessbutiker )

Och vad är det som är så fult och osvenskt då?

Jo, att vara stolt, att vara stolt över sig själv och något man gjort men vet Ni, jag tycker att vi ska strunta i det. Vi ska vara stolta över oss själva. Sträcka på oss. För vi alla är Bra! Vi alla har presterat i någon form idag. Eller så har Du bara varit, och bara det är bra, för Du är UNIK!

Jag var riktigt stolt över mig själv imorse då jag insåg att jag hade sprungit genom ett vaknande Stockholm, från min lilla lägenhet i Herrängen, till Småkockorna ute på Lidingö.

(No filter, osminkad sanning!)

 Nästan 1,8 mil på 1 timme och 50 minuter.

Då tyckte jag att jag hade rätt i att vara stolt. Men än är jag inte framme, för det är en halvmara i April, Womens Health Halvmaraton, och då jag passerar mållinjen där och då, då är jag kanske i mål. Men det finns ju fler lopp.

För hur befriande är det inte att sätta ena foten framför den andra och låta luften smeka ned i lungorna och höra fåglarna kvittra?

Så var stolt över Dig själv, och det Du gör, och över att Du är Du!

(Är Ni nyfikna på min lilla ”food-walk imorgon, så kommer det kanske upp några bilder på Instagram

https://www.instagram.com/frokenloo/

Och glöm inte bort att följa Småkockarnas blogg också, där jag fått äran att föra ordet

http://smakockarna.se/category/blog/

Kommentera

Etikettmoln

