Vikten av Hälsan

Nytt jobb, och vilket jobb!

Herregud vad det var länge sedan jag skrev nu. Det har gått en dryg månad och hunnit bli ett nytt år!

Visst två av veckorna spenderade jag i paradiset Jamaica. Vilket var så välbehövligt. Efter en väldigt omtumlande höst så låg min kropp på max i psykiskstress vilket märktes på både vätskeansamling och hud. Men några dagar i paradiset så återhämtade jag mig.

Trots massa god mat o en del vin så åkte jag hem något lättare. Vilket är ett bevis på vad stressen o pressen gör med oss. Nu tänker säkert en del ”Ja men va då Du/Ni tränade ju varje dag” Jo iofs men matintaget, drycken o slappandet vid poolen tog upp mest tid. 

Och ja, jag åkte med Putte. Vi hade bokat resan innan allt med min flytt hände och jag var orolig över hur resan skulle bli. Men det släppte snabbare än vad jag vågat hoppas på. Vi spenderade två veckor i paradiset o pratade en massa o hade det riktigt bra. Vilket kändes så skönt. Ingen av oss ångrar resan. Utan vi funderar på en likadan i år igen. Jamaica är ”No problem”.

Ja jag borde kanske ha bloggat tidigare. Det kommer bli långt inlägg, tror jag delar upp det i två. Detta blir utan all mat jag lagat. Så matinspiration får ni i nästa inlägg  (som nog kommer idag)

Det är ju som sagt nytt år och för mig betyder det även detta år nytt jobb.

Jag började på Småkockarna i måndags och i tisdags hade vi första kursen för terminen. Och vilket jobb jag fått! (Visserligen bara halvtid )

SMÅKOCKARNA – Matlagningsskola för barn

Men vilken glädje, vilken iver och nyfikenhet hos ungarna. Det lyser om dem, och jag tror att det lyser om oss också, Mig, Madeleine och Udi (Mina kollegor).

Jag önskar att fler föräldrar insåg hur viktigt det är för barnen att få vara med i köket, och lära sig laga enkel, god och bra mat. Med få ingredienser. För som jag skrivit många gånger, så gnäller många föräldrar på skolmaten, men vart börjar det, vart äter barnen flest måltider, jo HEMMA! Och får barnen vara med i köket, se och uppleva nya smaker, nya råvaror så väcks ett intresse för att lära sig mer. Och hela matlagningen från planering till måltid kan bli en stund för familjen att umgås

Så nu hoppas Vi att detta år ska bli Småkockarnas år.

Smakockarna

För vad är inte viktigast i vår liv, om inte vår hälsa?
Och framför allt barnens hälsa, de är ju vår framtid, och får inte de en sund start i livet, hur ska de då orka med att ta över, det Vi startar idag?

Bildresultat för barns hälsa

Kommentarer till: "Nytt jobb, och vilket jobb!" (1)

  1. Grattis till nya jobbet! 🙂

Kommentera

Etikettmoln

