Vikten av Hälsan

Finns INGA ursäkter

Bildresultat för regnbilder

Vaknade till smatter på rutan idag, riktigt höstrusk. Hade INGEN lust att åka iväg till Stockholm Stadion och möta upp TSM-runnig för utomhuspass, spinningen på Slussen lockade så otroligt mycket. Ville bara dra täcket över mig, lite halvmosig efter gårdagens jobb o Workout-party på Munchenbryggeriet men INGENTING kommer gratis, även om det är konditionsträning både spinning och löpning så är det löpträning jag behöver, det är en HALVMARA i April, och om jag börjar gnälla över vädret i November, hur mycket gnäller jag då inte i Januari/Februari då det är både, blött, kalt och halt?

Nej, det finns INGA ursäkter. Så jag drog mig dit, hade ju ändå gått ”all in” med löpträningen i veckan, då löpteknik skulle ligga före hastighet, och avverkat tre pass själv.
Trodde att jag skulle vara ensam där på stadion, men oj oj, vi var många även idag. Och vips så var 1,5 timmes löpträning avklarad, det var blött men så lärorikt, jobbigt o roligt. Precis så som jag tror alla söndagar kommer vara.

Och efter så begav jag mig till Stockholmsmässan, och ”Mittkök-mässan”. Ett himmelrike för en matnörd. Mötte upp min vän Mia Ånemyr där, som två matgalna matnördar med hälsa som intresse var det med iver och kritiska ögon vi gick in. Självklart fanns det både bra och dåliga montrar att besöka men vi gav många en chans, vissa vann vårt förtroende mer än andra

Köpte en liten lunchbit,

Sen smakades det hejvilt, massor av olika varianter av glutenfria/laktosfria/sockerfria frökex, oliver, äppelmust, lingondryck, sill, lax o ål. Ja, hungrig efter löpning var denna mässa en lyckträff.

Självklart så möttes vi av ivriga försäljare under vår tur men vissa skakade vi av oss rätt snabbt, men andra fick oss på fall på en gång

Det är tydligen något väldigt speciellt med dessa tomater.

Men en matgalen matnörd, förstår, att det inte är bara en tomat. Det är något speciellt. Den skördas bara EN gång/år, den ska inte ätas i sallad, utan varm.

Jag vart såld, på en gång. En sådan UNIK och speciell grönsak, såklart köpte jag och Mia en varsin påse, 150 spänn för 1,5 kg tomater.

Dessa ska provas ikväll, liksom saltet med lakritsrot, och en av de rökta laxarna.

Som ni ser här nere, så blev det lite smått o gott med hem

Rökt lax, tomater, salt med lakritsrot och tre sorters fröknäcke, blåbär, nypon och italienska smaker

Hade tänkt falafel ikväll men det blir
ljumna vitlökstomater med råstekt blomkål m lakritssaltet o rökt lax, samt lite gröna blad.
Snabblagad middag för en trött kropp.

(Självklart kommer fröknäcket också avnjutas till)
Passar på att förbereda morgondagens köttfria måndag-middag på en gång;

Currygryta m tofu, äpple, champinjoner, kålrot och morot

Och nu har jag landat, halvt i ryggläge, bäst att ta sig upp till spisen och slutföra middagen så jag får lägga mig i sängen och låta en ny vecka gry och allt den bär med sig. Ev en flytt, då lägenheten i Herrängen var som gjord för mig, besök av en saknad vän från Gävle, träning, och häng med vänner blandat med jobb.

Så följ min vecka, min resa, mitt matnörderi på

https://instagram.com/frokenloo/

Träning, mat, hälsa, och allt där emellan!

Kommentera

Etikettmoln

