Vikten av Hälsan

En matnörds dröm

Efter gårdagens kanske lite nedtonade inlägg blir det riktiga kontraster till idag.

För igår kväll då jag skulle gå och lägga mig, greppade jag mobilen för att kolla ”flödet”, och där
bland instagram”gillningar” och kommentarer fanns något riktigt speciellt.

Förra torsdagen så skickade jag in ett bidrag till en tävling på Instagram, där man kunde vinna
biobiljetter till filmen Bränd och matlagningskurs på Restaurangakademin.

Mitt tävlingsbidrag såg ut såhär;

Då jag gjorde en miljövänlig o ekonomisk middag eller som min älskade vän Mia Ånemyr säger kylskåpsröj
grönsaker från i måndagen blev en fin sallad och även om jag inte tyckte om broccolipuckarna


(Dessa broccolipuckar var allt annat än goda, visserligen helt fria från konstigheter men är man van att laga mat själv kände man den konstgjorda smaken på en gång, lite pappsmak fanns det där också)

Från garant så slängde jag dem inte utan de mixade med ägg o rödtunga (som hade blivit över från dagen innan) och av smeten gjorde jag spännande kåldolmar
Det kunde inte
bli bättre för att slänga mat är ju inte min melodi! 

Och döm om min förvåning och stora glädje då jag insåg att jag vunnit första pris!

Matlagningskurs på restaurangakademin, det är stort, för mig, betyder det mycket.
Det är nog bara en ”matnörd” som kan förstå hur stort det är.
Chansen att få laga mat med de ”stora” kockarna, både Fredrik Eriksson och Paul Svensson
har kurser där ibland. Ni som följt mig, vet ju att dessa är två favoriter och just Paul Svenssonär en person som inspirerar mig.

Nej, det är svårt att sätta ord på denna vinst men mitt i all denna virrvarr som är i mitt liv just nu
kändes detta välkommet.
Och vem vet, vad den bär med sig

Och vill Ni följa min resa, där på Instagram så hittar Ni mig på

https://instagram.com/frokenloo/

Kommentera

Etikettmoln

