Vikten av Hälsan

Man kan inte förutspå livet.
Fast det kanske är tur att vi inte vet vad som händer i våra liv, att vi inte kan påverka före saker och ting sker.

Även om man många gånger önskar att det var fullt möjligt, men hur skulle vi då lära oss något?
För är det något jag har lärt mig, så har allt som sker en mening, trots att det gör förbaskat ont.

Ibland rasar man, river sig rejält på taggarna, det gör ont, sår läker, ärr består. Men vi lär oss under tiden. Vi lär oss saker om oss själva. om andra. Växer som människor för varje motgång.

Det blir bra, tillslut.

Jag fick en fråga igår, av min älskade vän (och yogalärare) ”Men HUR mår Du?”, då jag berättade historien om mig och Putte.
Hade jag fått frågan för två månader sedan hade jag brutit ihop, så som jag gjort många gånger då jag försökt fått rätsida på allt men jag har nog gråtit färdigt nu. Kommit till insikt till hur livet är, och hur det kan bli, vad som kan komma ur detta. Och jag har rest mig, även om det är mest tomhet inuti, så är det såhär livet är.

Detta ska inte få knäcka mig, det ska inte få mig att stänga mig inne. Det gör förbaskat j*vla ont ibland, och det ska det få göra, sår svider lite när det läker. Jag ska för första gången i mitt liv, bo ensam, en utmaning men så spännande. Ska titta på en lägenhet 25 mins promenad från jobbet, i helgen. Tydligen ska området vara perfekt för mig, med många löpspår och härlig natur.

Det kommer bli bra!

Det som inte dödar, det härdar!
Och vem vet vad som väntar bakom nästa hörn?
(En vingård i Italien, en skrivarstuga på Jamaica, ett hälsohem i Hälsingland, eller matlagning i Nyhetsmorgon och en kokbok. Jag har ingen aning, det får livet utvisa!)

Kommentarer till: "Ur alla fallgropar gror det något bra." (1)

  1. Ta hand om dig och lycka till. Skönt att läsa att du känner dig starkare och att du mitt i alltihopa till och med vill peppa andra. Storskram på det!

Kommentera

Etikettmoln

