Vikten av Hälsan

Bara ETT middagstips

Nu ska jag FÖRSÖKA bara lämna ETT litet middagstips (som dessutom är gjort på rester)

I ugnen står nu ikväll en;

Kålpudding med fisk

Kanske kan några ha blivit nyfikna då de sett bilden på mitt instagramkonto
https://instagram.com/frokenloo/

Så jag tänkte bara lämna en liten grund till hur Jag gjorde
(sen får Ni tvista den till Er egen)

Jag fick olivöverbakad torsk över i söndags, och kallrökt lax kvar igår

Så jag mixade samman dessa med ett ägg
(smaksatte inget extra med tanke på oliverna på torsken och laxens fina smak)

Jag fräste rödkål och spetskål tillsammans med fänkål, kummin och lök

La hälften av kålen i botten på formen

Sedan på med fisk”färsen”, och täckte med resterande av kålen

Till detta serveras en Svartkålspytt med alla dess härliga rotsaker som jag fräser med en härlig senap och en skvätt äppelcidervinäger. Kokar lite läckra grönsaker till samt klickar på en Pepparrots”Chutney” med äpplen, svamp och lingon.

Riktig höstmat med andra ord!

Okej, dumpar väl morgondagens middag på en gång;

En ”rustik” Vitkåls”sallad” med palsternacka, svamp, purjo, päron och mini-pumpa, som smaksatts med koriander, vitlök och jamaicansk senap. Den härliga kombinationen med rödbetor, ingefära och ananas samt, att Broccoli och blomkål kommer rostas med sesamolja och lök. Servar läcker bläckfisksallad till. Och lite härliga rostade kokoschips!

Sen på fredag morgon bär det av ”Hem till Hälsingland”!


Vissa åker på weekend till Paris/Barcelona/London jag åker till de djupaste skogarna i Hälsingland, där vägen slutar och havet tar vid!

Kommentera

Etikettmoln

