Vikten av Hälsan

Runnershigh!

Vet inte alls hur detta inlägg kommer tas emot, men jag tänker skriva det ändå. Även om vi bor i landet Sverige där jantelagen är den viktigaste lagen att följa så kommer jag starkt bryta mot den NU!

Bildresultat för jantelagen

För hur är det där med jantelagen?

Såhär uttrycker sig Wikipedia i ämnet;

https://sv.wikipedia.org/wiki/Jantelagen

Jag tycker lätt att man ska krossa jante, sen behöver man ju inte bli dryg och tycka att man är störst bäst och vackrast, utan även se sina svagheter och sämre sidor. Men självklart ska man kunna vara stolt över sig själv och det man åstadkommit i livet. Smått som stort! Kanske inte skryta men gå med rak rygg utan att folk ser ner på en och den där hemska avundsjukan visar sig.

Jag känner mig mer än stolt över min bedrift idag, bilden får tala för sig själv;

Men det är ren och sann löparglädje i den där bilden. Och stolthet.
Sprang in till jobbet i city imorse, genom ett nyvaket och sommarljummet Stockholm.


En mil, på dryga 50 min (53 för att vara lite mer exakt). Brukar aldrig bry mig om tider, utan löpning för mig
ska vara kravlöst och lustfyllt men visst pirrade det till lite extra i smilgroparna då jag plockade upp mobilen och såg tiden.

Det blev en ren och skär KAMBOOM känsla i kroppen!

Bildresultat för midnattsloppet stockholm

Midnattsloppet är om en vecka, och med denna tid i benen börjar nervositeten och ångesten mildras. Men då är det en ny dag, med nya förutsättningar. Jag får inte ställa krav på mig själv, utan ta det för precis så som det är.

Och tänk vad löpning kan ha för effekt på kroppen, inte bara lyckorus inuti, för tydligen strålade jag hela dagen. Fick höra av en på jobbet ”Vad pigg och fräsch Du ser ut Katrine”. Vad jag hade gjort? Ja ingen makeup inte, utan det vara helt enkelt min morgonlöpning som satt spår.

(För Ni som känner mig, vet att makeup inte hamnar i mitt ansikte, är kanske den mest okvinnliga på denna jord men makeup är inte min grej)

Så även om det gått flera timmar sedan jag saktade ned farten där på Drottninggatan så är känslan kvar i kroppen.
RunnersHigh!

Detta var väldigt klokt skrivet!!!
Så sant!

Kommentera

Etikettmoln

