Vikten av Hälsan

Bildresultat för Tankar som snurrar

Kanske är det en del av Er läsare som undrat över alla förvirrade inlägg jag skrivit ett tag. Det är en ovan känsla, inget man är van med ifrån Gävle, där man var ”ingen” här i storstaden är man tydligen ”någon” med efterfrågad kunskap och erfarenhet.
De senaste veckorna har varit fylld av tankar om framtiden, då det tydligen är många här i stan som är intresserad av vad just JAG har att bistå med till deras verksamheter. Jag har helst velat gå under jorden och sluppit att välja, jag som tycker det är svårt att välja fisk eller vegetariskt liksom.

Men jag har tack vare så kloka underbara människor som jag har runt omkring mig här i stan fått bollat med dem, de har tacklat mina tankar, men valet har jag gjort själv.

Man vet aldrig vad som väntar bakom nästa krök, vad framtiden har att erbjuda. Trots att tankarna vacklat och att jag varit smått förvirrad, och väldigt trött så har jag försökt hållit huvudet ovanför vattenytan och se ljust på framtiden. Och lyssnat på kroppen. Jag blundade alldeles för länge för dess signaler då jag bodde i Gävle, jag stretade emot hela tiden. Tillslut går det inte längre, vilket jag är ett stort bevis på. Jag har fortfarande sår kvar efter att jag rasade, de kommer ta tid att läka, något jag kämpar med VARJE dag. Psykisk stress är vidrig att hantera, den sliter fysiskt. Och såren efter den, måste tas om hand. Något lärde jag mig av de sista åren på sjukhusköket, att Jag MÅSTE lyssna på kroppen.

Vilket detta beslut är ett bevis på att jag gör, tiden på Ecobaren är snart över, att komma hem sent om kvällarna har slitit mer än vad jag trodde. Min kropp är en morgonkropp och jag måste lyssna på dess signaler denna gång. Jag har lärt mig massor där, jag har fått massor av kärlek på den arbetsplatsen som jag inte upplevt tidigare, nya vänner och bekantskaper. Hittat en tro på mig själv som jag inte trodde att jag hade. Vilket kanske även gjort att dessa människor som nu ryckt och slitit i mig hittat mig. Jag har VÅGAT visa mig, tittat upp, mött människor och se dem i ögonen. För även om jag bor i Sveriges största stad så är jag ju NÅGON för i Gävle var jag ingen.

Jag vet ju som sagt inte vad detta val kommer ge med sig men jag ser ljust på framtiden. Går det inte vägen, kommer det nya vägskäl på livets väg, och kanske kommer jag in på någon ny. Vem vet, kanske kommer den där kokboken folk frågar efter en dag. Eller så står jag där i Nyhetsmorgon en vacker dag och lagar mat, det vet man aldrig. Det gäller bara att INTE ge upp! Ja, innan jag dör, kanske jag har startat det där hälsohemmet i min barndomsby i Hälsingland. Vad som än händer, så lär jag mig något varje gång jag kommer till vägskäl i livet.

Som en tjej på jobbet sa ”Man kanske ska chocka allihopa med att bli något helt annat, typ rörmokare eller så”, ja man vet ju aldrig vad som står där bakom nästa krök och väntar. Eller som en vän skrev ”Vad som väntar bakom nästa kök” och det stämmer ju så bra in på mig.

För matlagningen är min passion, råvaror ska hanteras med kärlek, kost och hälsa går hand i hand i min matfilosofi. Mat ska vara glädje och en upplevelse för HELA kroppen, och ge något tillbaka till Dig, inte bara en bukfylla!

Så nu har jag både fötterna på jorden igen efter att ha stått på huvudet en längre tid!

Den 17 augusti, kommer jag kliva in på Erssons Fisk och Deli i Fruängen
http://erssons.se/fruangen/
(Deras delidisk är en matnörds våta dröm)

Och för att återigen försöka bevisa, min glädje till råvaror och matlagningen har jag bjudit in en vän på lunch efter vi varit på spinning
Och, hon kallade mig galen då hon såg vad jag skulle bjuda på
Jag förstår inte varför;
Men detta kommer hamna på bordet;

Picklad västeråsgurka
Vitkålssallad m banan
Linssallad m curry
Edambönssallad m melon
Mungbönssallad m tomat o örter
Marinerade rödbetor
Portobello m tomat
Mixad persikosalsa
Krispig sallad med blandade gröna blad, morötter, purjo o rädisor

Sen det varma;
Helbakad blomkål
Paprikabakad vitling
Ljumna morötter m minipaprikor
Grönkålsfyllda tofurullar
Samt;
Jerk-kryddade Mungbönsfyllda grönsaker

Fast, som Putte sagt ”Katrine, du kanske får lugna dig med uppdateringar på sociala medier och bloggen, snart kommer fler att hitta dig och börja rycka i dig”
Men, jag tänker ”njuta” av att synas en stund till!

För vem vet vad som väntar här i livet!
Nya chanser, nya möjligheter dyker hela tiden upp!

Och såklart kommer jag fortsätta synas på Instagram

https://instagram.com/frokenloo/

(För det var ju där Erssons och jag fann varandra)

Kommentera

Etikettmoln

