Vikten av Hälsan

Dagens middagstips

Jag är nog helt enkelt galen, matgalen, matglad eller helt enkelt en obotlig matnörd som har LITE för MYCKET idéer och inspiration i huvudet som måste ut.

Det blev en lyckad lunch, Amanda var helt lyrisk, vilket var så härligt att se.
Men såklart blev det ju en del rester kvar, som Ni kanske förstår;

Så av de resterna förvandlade jag vegetariska sallader till mig o Putte inför fredag och lördag.

Med tofu med ”italiensksmak” på fredag;

Och med tofurullar på lördag

Samt en sallad till mig tills imorgon kväll.
Med bönfyllda grönsaker

(Vet inte varför jag la det i låda)

Så efter en tur på stan o lite rehabträning så kom jag hem med massor av idéer i huvudet
Hade ju tänkt att vi skulle äta detta ikväll (som jag egentligen tänkt tills i söndags)


Squash och tomatlåda m massor av färsk vitlök
Blomkål o svamp m kummin
Kokta rödbetor m fänkål
Som skulle serveras till
Paprika marinerad tofu

Men nu blir det middag på lördag

Vart sugen på lax, och saknaden efter Jamaica är stor så slog ihop dem båda och fixade detta
(Som är Dagens middagstips)

Jerk-kryddad lax som lades i pocherat spetskålsblad

Där i hamnade även
Linssallad med banan och paprika smaksatt med jamaicansk senap
Ett grönsaksfräs med morot, portobello och tomat


Rullade ihop det (kom på det efter fotot)
Och på sidan serverades
En sallad med melon
Groddar
Samt en avokado som lindrade hettan

Smakrikt och förföriskt gott kan jag säga att det var

Och när jag ändå höll på där i köket passade jag på att förbereda ännu en måltid till helgen

Grönkålssallad med rödbetor och pepparrot (som kommer ljumnas på i stekpannan)
Picklade morötter o blomkål
Samt
Kokt broccoli

Till detta kommer favoriten rimmad/halstrad långa serveras!

Galen?
Ja Matgalen Matnörd!

Men jag lider inte av att ha kylskåpet laddat

Steget före hungrig mage liksom!

Och det är ju aldrig fel!
Dessutom är det ju Pride i stan nu.


Jippon överallt, paraden på lördag!
Skönt då att vara förberedd inför panikhunger då man kommer hem!

Behöver Du fler middagstips?

https://instagram.com/frokenloo/

Kommentera

Etikettmoln

