Vikten av Hälsan

Bildresultat för Tankar som snurrar

Vissa val i livet är inte enkla, det snurrar på i mitt huvud just nu
Men de som ser mig i ögonen VET.

Jag fick frågan igår, från en tjej på jobbet ”Katrine, VAD vill DU VERKLIGEN göra?”Samma fråga ställde en kille, ”Om Du lyssnar på Ditt hjärta Katrine, vad säger det, att Du villa göra?”

Mitt svar blev ”Jag vill inspirera andra till att laga mer och bättre mat. Använda mycket grönsaker, prova nya saker”
Båda två tittade på mig och sa ”EXAKT Katrine, precis så, som DU gör idag men Du kan MER det VET Du.”

Är det så?
Kan jag, klarar jag detta? Vad är det som egentligen står där bakom nästa krök och väntar? Är det nu tåget kommer som jag väntat på eller är det ännu bara ett spöktåg? Kanske är det mina egna hjärnspöken som sätter griller i huvudet på mig.
Bildresultat för Tankar som snurrar
Vågar jag? Kan jag?

Det sägs att man ska lyssna till hjärtat. Lita på magkänslan, men om den är orolig men hjärtat säger en något. Hur gör man då?

Men jag vet vad jag vill men frågan är om jag vågar, nu, eller någonsin.

Pengar är inte allt, ibland måste man chansa för att vinna.
Är det Nu jag ska ta chansen?

Bildresultat för Tankar som snurrar

Och när alla tankar snurrar, har jag ju mina egna små sätt att koppla bort allt för en stund, få allt att klarna och hjärnan får vila medans kroppen arbetar.

Skön kvällslöpning igår i kvällssolen

Och idag blev det ett grymt spinningpass


Man får liksom släppa allt, låta pulsen stiga, svetten rinna, hjärnan vila, kroppen arbeta.

Men mest av allt kopplar jag av då kniven far över skärbrädan

Så då jag fixade dagens middag;


Kokospanerad Rödtunga
Röbetssallad med ananas och ingefära
Het blomkål med mango och sockerärtor
Krispig sallad med rädisor
Samt
En tomatsalsa med jerkkrydda

Förberedde jag även morgondagens lunch som blir;


Gulbetor och morötter med citron, vitlök och fänkål
Linssallad med squash och örter
Lättkokt broccoli m harissakrydda
Ljummen spenatsallad
Och till det en bönfylld bifftomat
Samt Hummus

Och till middag blir det;


En ”indisk” tofugryta med curry
Sallad som jag gjorde till fisken till idag
Samt en edambönssallad med banan (som jag fann i kylen) och vitlök

Och när jag ändå höll på så plockade jag ihop en del tallrikar inför veckans sena arbetspass

Så skönt att gå in i ny vecka med välförberedd kyl
Så slipper jag åtminstone tänka på vad jag ska lägga på tallriken då alla andra tankar snurrar där inne!

Kommentera

Etikettmoln

