Vikten av Hälsan

Vis av egen erfarenhet

Bildresultat för Hjärtan

Det sägs att man lär sig av sina egna misstag, att livets resa är tillför att vi ska växa som människor. Vi alla upplever olika saker i livet, möter motgångar, tacklar samma saker på olika sätt. Vi alla är ju faktiskt unika, och ingen kan förutspå just hur Ditt liv ska bli, vad som händer imorgon är ett oskrivet blad, du vet vad som hände igår.

Men vi kan alla ta lärdom av vad som sker, ta del av varandras historier, UTAN att döma! Vad en person tacklat kanske i dina öron låter som något enkelt men det är DIN känsla, inte personen som upplevt det.

Något jag verkligen lärt mig på min resa genom livet är att försöka göra slut på sådant som skaver, innan det börjar göra för ont. Skav kan vara något som försvinner efter ett tag, men ibland blir skavet ett stort öppet sår som bara blöder. Och det gäller att ta reda på VARFÖR det skaver, och våga möta det.
Jag visste länge och väl vad det var som skavde men vägrade lyssna, jag lät det bli ett stort öppet blödande sår. Det spelar ingen roll hur jag än försökte så blev såret tillslut alldeles för stort, det gick inte att streta emot längre. Kroppen sa helt enkelt ifrån ordentligt, knoppen tillät sig tillslut kapitulera.

Bildresultat för Våga lyssna på kroppen

Det spelar ingen roll VAD det är som skaver, våga möt det, innan det är försent. Kanske är det bara något som sitter lite snett, eller så är det något som är på tok fel. Lyssna inåt, och ta reda på vad som är fel. Försök att möta det, få det att mjukna, innan det är försent. Kanske kommer det göra ont en tid, men den smärtan är ingenting om du bara fortsätter att blunda och låta det skava tills det går hål där inuti.
Nej, jag är ingen forskare eller expert på ämnet, utan skriver bara av egen erfarenhet, av vad som hände just MIG då jag vägrade lyssna på kroppen.

Livet kanske inte blir som Du tänkt, eller som Du vill, men det är ändå Du som sitter bakom ratten i ditt liv, kanske kommer Du till återvändsgränder, där du får backa tillbaka. Men det är hela tiden Du som styr på livets väg. Du vet inte vad som väntar bakom nästa krök men låt det inte hindra dig från att fortsätta framåt. Många säger att allt som sker i livet har en mening, och att man ska lita på magkänslan. Men då ska Vi våga lyssna inåt, möta våra känslor.

Som sagt, jag är ingen expert, jag delar bara med mig av MINA tankar.
Döm mig, om Ni vill. Men det är Mitt liv, Du har Ditt och Din historia.

(Nej inte på grönsaker eller matlagning heller, där är jag bara en matglad matnörd med ett STORT intresse och en brinnande passion för just grön och hälsosam matlagning)

Kommentera

Etikettmoln

