Vikten av Hälsan

Som solvarma jordgubbar

Det har gått ett halv år nu sedan vi kom till storstaden. Tror jag nästan nuddat vid detta ämne, varje ”månads-dag” men idag slog det mig verkligen, inte som en käftsmäll utan mer som en len och behaglig smekning över kinden, en len puss i pannan liksom. Vilka underbara människor jag mött här, även om det som sagt ”bara” är ett halv år, har jag hunnit knyta rätt starka band till dessa.
En del har sett mig rasa, läser liksom min blick och hållning, en snabb kram i farten, fylld av värme. Jag är fortfarande inte van, vet inte om jag kommer vänja mig heller.

Är jag värd dessa människor i Mitt liv?

Det går inte att säga att man ”Mår bra” till dessa, och tryggheten till dem, finns, så att jag skulle kunna rasa ner i avgrund, och veta att de skulle sopa upp mina spillror. Jag duger precis som jag är i deras ögon, jag behöver inte låtsas, de SER mig.

Jag har lust att trycka upp dessa ord i ansiktet på ALLA som inte trodde på att jag skulle få plats i storstadslivet. Att jag skulle sitta hemma i lägenheten och vänta på att Putte skulle komma hem. Tänk vad FEL dom hade, de hade kunnat haft så rätt, om jag INTE tittat dessa människor i ögonen, och sett äktheten, känt värmen och tagit emot deras kärlek. Jag vågade öppna mig, och lita på dem. Även om jag blivit bränd så många gånger av personer som visat sig vara mer falsk än en ”jordgubbsmilkshake” på tivoli, så tillät jag mig att chansa ännu en gång. Och denna gång drog jag vinstlotten, de är söta som de äktaste nyskördade jordgubbar en ljummen sommarkväll.

(Dessa tre solvarma jordgubbar (tjejer) gjorde Min kväll, tufft men härligt spinningpass på Slussen, hög av lycka och endorfiner, tänk att tröskelintervaller i en timme kan vara så grymt roligt…)

Visst vardagsruset är enormt, kanske lite för mycket, det snurrar i 200 knyck, dessa människor ser det, läser mina ögon, och ber mig lyssna inåt, är det verkligen värt det? De ber mig stanna upp, sålla bland alla tankar och leder mig rätt i labyrinten jag går i.

Och idag, slog det mig, det är ett halv år sedan vi landade med flyttlasset, det såg ut som ett kaos, här hemma, nu är allt i sin ordning, tv-bänken kommer på torsdag och även om det hänt saker som jag inte riktigt trott från början så har allt en mening och det kommer nog något bra ur detta med.

Men det sista jag har gjort detta halv år är att sitta hemma och vänta på att Putte ska komma hem med sina svettiga kläder som jag ska tvätta, för det var exakt det jag fick höra då jag först berättade att Vi skulle flytta!

Fy tusan så fel dessa människor haft!

Ungefär samma personer klankade ned på min blogg, ändå läste de den då, kanske läser de den än idag, det vet jag inte, men jag bloggar ännu, och den har lett mig en bra bit på vägen i mitt liv, så jag kommer nog fortsätta att mata Er med matbilder!

För vem vet vad livet har att erbjuda där bakom nästa krök?

Så det har blivit lite omstruktureringar i den tänkta matplaneringen
Den sallad med tofu jag tänkte äta ikväll

Fick jag avnjuta till lunch, då det inte är så tätbefolkat på jobbet, så fick jag gå hem tidigare
Blev ju en rejäl vegetarisk proteinsallad med tofu, hummus och kikärtor!
Alldeles för många glömmer ju bort det där med protein då de ska äta vegetariskt, och även på restauranger är de alldeles för dålig på det, det är grönsaker (kolhydrater) och ost/grädde(fett och ett uns protein), där krävs det ändring! En måltid utan protein ger ingen längre mättnad!

han även handla lite på eftermiddagen

Och hittade dessa glutenfria nudlar på asiatiska butiken

Mungbönsnudlar
(Nytt för mig, så måste ju prova)

Så tills ikväll förberedde jag denna gröna buffé med asiatiska inslag

Heta Mungbönsnudlar
Sojabönssallad med paprika och svamp
Ingefärspicklad blomkål, morot och rädisor
Grönt fräs med grön chili, broccoli, sockerärtor, vattenkastanj och banan
Toppar med rostade kokoschips

Bara att plocka fram nu efter duschen, som satt väldigt fint efter att fått svettas med några av dessa människor jag skrivit om i detta inlägg! Tjejer som verkligen fått mig att våga utmana mig själv, hitta mig själv igen, lita på mig själv!

Och jag hade då ALDRIG bokat in mig på detta tills imorgon

http://www.tantosok.se/?page=aktivitet&id=29

om jag inte mött dessa tjejer som är som solvarma nyskördade jordgubbar!

Kommentera

Etikettmoln

