Vikten av Hälsan

Ler inifrån och ut

Sitter nu på balkongen, försöker smälta dessa tre lediga dagar. Sådana här dagar man bara ler, inifrån, och ut. Med hela kroppen. Då ord känns överflödiga.

Jag har verkligen njutit, från fredag morgon, tills nu. Lyckan har varit total, en hel dag igår med de tre grabbar som betyder ALLT för mig. Jag skulle kunna offra mitt liv för dem. Att få se glädjen, buset, pliret i ögonen på de tre igår på grönan. Jag ville stanna tiden. Den där ”lilla” killen har blivit 16, den andra ”skrutten” 13, och jag har fått dela 15 år med Putte.

 

 Älskade Älskade Älskade! Oändligt bottenlös kärlek!

Denna söndag har blivit lika underbar, en massa tid med Putte i solen.

Vi skulle ju lunchdejta på Matholmen men det var inte vad vi förväntade oss, så Putte tog mig till ett helt fantastiskt, men enkelt ställe (Ichaicha ) där jag avnjöt en härligt vacker och god vegetarisk sallad innan vi delade på oss en stund för lite söndagsträning.

 

Nu stundar en ny vecka, jag har inte skrivit någon matlista, det får vara nu. Sommarvärmen är här, och inspirationen flödar fritt till olika sallader. Butikerna är fyllda med läckra frukter och grönsaker. Och i kylen står det salladstallrikar för några dagar. Bara ta ut en och fylla på med något gott proteinrikt.

Kvällens tallrik fylls ut med;

 

 Vitling under kikärtstäcke
(Mixade kokta kikärtor, soltorkade tomater, färska tomater, balsamvinäger och Sevans Fiskkrydda, med smaker från Mellanöstern)

 

 Toppar med mandel.

Sådana här dagar, som jag har haft nu, måste man ta tillvara på. Lägga intill hjärtat och spara på. För tyvärr kommer det andra dagar, som inte får en att le lika mycket, då kan man behöva plocka fram sådana här minnen som påminner en om ljusa stunder.

Så mot en ny vecka, fylld med energi, förväntan, spänning. För vem vet vad den har att erbjuda!
Möt det nya med öppet sinne, och låt inget stoppa dig.
Det får nog bli mitt mantra de kommande dagarna!

Kommentera

Etikettmoln

