Vikten av Hälsan

Ge Eller Ta

Bildresultat för yogadagen

Jag vet inte vilken rubrik jag ska ha på detta inlägg. Det är internationella yogadagen idag, en väldigt viktig dag som borde uppmärksammas på alla arbetsplatser, skolor, slott, kojor och torg. För detta är något som ALLA borde ta till sig.

Det är något, som Du behöver GE dig själv. Ta Dig tid att utöva. Låta dig vägledas i början. Sedan kan Du faktiskt Ge Dig själv den tiden, kanske bara fem-tio minuter om dagen, landa, innan dagen börjar, eller landa efter dagens slut.

Se det som den vackraste gåvan Du kan ge dig själv. Att gå in i sig själv, finna lugnet, hitta tillbaka till andningen och dig själv.

Bildresultat för fröken loo + yoga

Jag ska på ”min” yinyoga klass imorgon, är en vecka sen sist, det känns i kroppen. Den skriker efter avkopplingen, fick lite av den i onsdags på BodyBalance-klassen, vilket jag är glad för, annars hade den skrikit ännu högre.
Tänk vad kroppen är magisk, den vänjer sig snabbt, säger ifrån bara man vågar lyssna, den säger vad den vill ha och behöver.

Bildresultat för yinyoga

Jag står i tacksamhetsskuld till Elin, för att hon gav mig detta, lät mig förstå yinyogans magiska kraft och fick mig att förstå att just jag behöver det (liksom alla andra. Hur hon väglett mig, i början, fick mig att träffa Anne så, att jag har fler möjligheter att sväva iväg på yogamattan.

Så idag då jag kom hem ifrån jobbet, tänkte jag ta en promenad i kvällssolen men den sa NEJ, så det slutade med nästan en timme´s yinyoga i kvällssolen på balkongen istället, med Putte och en fotbollsmatch i bakgrunden trodde jag inte att jag skulle komma in i flowet men hans expertkommentator-repliker flöt iväg.

Tänk om fler tillät sig själv att ge sig den gåvan, som yogan är.

Och nu sitter jag här i soffan, med en kropp som tackar mig, lite halv mosig, delar gamla minnen med Putte och Fem Myror är fler än fyra elefanter.

Med vetskapen om att jag återigen får rulla ut mattan imorgon, och vägledas av Anna-Karin in i min yogabubbla igen.

Så imorgon önskar jag mig lite sol, på min lediga dag så kanske jag och Putte lyckas med en picknickdejt i mitt yogafluff

Har i alla fall fixat en härlig vegetarisk sallad med bl.a.

Hummus, stekta/strimlade sojafiléer, avokado, surkål, majs/tomatsalsa
Att avnjuta efteråt

Och till middag imorgon har jag förberett;

Morot/pasternacksnudlar
Syrlig Vitkålssallad m rädisor och paprika
Kokt broccoli m citron
Blomkål och ananas som ska rostas med solrosfrön
Kikärtsfyllda kåldolmar (kryddade med persilja och rödbetssenap)
(Putte får kyckling ifrån Bjärre)

Eftersom jag inte vet hur ”fluffig” min yogabubbla blir så är det skönt att ha maten klar.
(Sen tycker jag personligen att yoga och vegetariskt, blir en bra kombination för kropp och själ)
Jag ger mig tid, till att ta allt fokus på mig själv!

Kommentera

Etikettmoln

