Vikten av Hälsan

Total lycka

Det finns människor man möter i livet, som lämnar spår i ens själ man bygger upp något, flätas samman. Andra människor passerar, de blir bekanta, ytliga vänner, man flyttar, växer ifrån och glider isär.

Sen är det ju dom där personerna, som man möter, det kanske är ödet som för en samman. Personer som visar sig komma betyda mycket i livets skeden. Några sådana har jag mött här nere, människor jag inte kan förstå att jag fått in i mitt liv, personer med sådana starka personligheter, som visar sin styrka, sitt mod, delar med sig av sin kunskap och vishet, ger så mycket värme, ömhet och kärlek att man blir alldeles rörd.

Och sen kommer de där personerna, som man möter, man flätas samman, hårt, riktigt hårt. Telefonen kan ringa om morgonen, natten men ändå, så finns det värme i rösten.

Jag har vänt mig utochin, jag har blottat min själ, kravlat på den mörkaste botten, skrikit, gråtit, skrattat, och ändå har hon stått kvar. Hållit i mig då jag famlat runt, torkat tårar, blåst på det som gjort ont, viskat ömma ord.
Våra band, har vuxit ihop, vävts samman, på livets väg, aldrig har avstånd varit ett hinder för vår vänskap, den klarar allt.

Saknaden efter henne har varit enorm, den har rivit i mig. Jag har famlat, rasat, meningarna har varit långa, ovisshet, tvivel och oro. Saknaden efter det där kaffesällskapet, då världsproblemen löstes, livets trassel reddes ut, ögon som glittrade, leenden som smittade av sig.

Och idag stod Hon där, jag såg det blonda håret, en synvilla, hjärtat rusade, pulsen steg, hela jag blev varm. In i den där famnen, tårarna sprutade. Hon stod verkligen där, och om än bara för en stund, kände jag den där tryggheten, den där vänskapen. Som bara Jag och älskade Jossan har.

Bildresultat för vänskap citat nalle puh

Det finns personer man möter i livet, som man inte kan tänka sig leva utan, och Hon är en sådan person.
Jag har vänt mig utochin, blottat mitt inre, rasat samman och fallit i bitar. Men ändå står Hon kvar.

Från det ena till det andra, så kanske några av Er undrar hur det gick med vårt falafel test i fredag´s, jo så här blev det:

Puttes delade sin första plats mellan Falafelbaren och Turkiska delikatesser (den var i form av en falafelbiff) i Hötorgshallen jag valde den som vinnare men det var hårfint. Dock var vi väldigt överens om att falafeln från salladsbaren på Ica var vedervärdig! Borde inte få kallas falafel. Och än en gång så visade det sig att det blir bäst resultat om man endast blötlägger bönor då man ska göra vegetariskabiffar – bullar och mixar dem med ägg.

Som Ni säkert förstår, blev det lite falaflar kvar, av de jag gjorde, så dessa har jag lagt på min

Middagstallrik för imorgon, det passar ju utmärkt med en Falafelsallad då det är Köttfri Måndag och jag jobbar stängning

Hade tänkt att jag skulle äta den ikväll men vi var på Paradiset Matmarknad igår igen, och fick med oss dessa spännande smaksättare med oss.

Mexicansk oregano och en salsa (sockerfri)

Så ville prova dessa ikväll, så tog fram lite torsk ur frysen och fixade ihop detta lite snabbt;


Sesamöverbakad torsk m syrligt ugnsbakade grönsaker rostad majskolv en krispig sallad m rädisor o avokado en fruktig salsa m mexikansk oregano o till det provade vi salsan (som var HET)

Nu stundar en ny vecka, med jobb och ledighet. Nya utmaningar, möten med människor, det gäller att ta tillvara på livet, lyssna till hjärtat, lita på magkänslan. Våga misslyckas, ta upp kampen igen. Inte låta sig vikas även om det är hårt. Men främst, vara rädd om sig själv och vårda dem man har kär.

Kommentera

Etikettmoln

