Vikten av Hälsan

Varför begränsa sig?

Tycker det är bättre att våga låta sig upptäcka och misslyckas man då är det något man får ta lärdom av.
Detta kan gälla allt i livet.


Som vanligt rensar jag tankarna om morgonen, och denna morgon var otroligt vacker

Det jag tänkte på just nu, innan jag började skriva detta inlägg var då jag packade upp det jag handlade nu på morgonen.


En massa frukt och grönsaker.
Som alltid ser jag bara möjligheter till nya spännande kombinationer till härlig sommarmat.

Sallader i massor.
För en sallad kan vara så mycket mer än gröna blad, tomat, rädisor, gurka, lök och oliver.

Som imorgon,

Då jag marinerat blomkål, broccoli och rödlök med en härlig chili/balsamvinäger och strösslat på mandel.
Det är ju också en form av sallad. Och till det blir det ju två andra sallader också, kikärtor o avocado med örter i från balkonglådan samt en sallad med melon, tomat och lök. Detta serveras med stekt tofu och kycklingklubbor.

Har jag sagt, sommarmat någon gång?

Sommaren bjuder på så mycket tillfällen till att vara ute, ta med sig lunch/middag ut. Förbered, ha i kylen. Plötsligt så har klockan rusat iväg och magen kurrar högre än någonsin. Då är det perfekt att ha lite matiga sallader i kylen.

Pasta/potatissallader i all ära men glöm inte bort att spana lite mer i frukt och grönsaksdisken. Reklambladen bjuder på bra priser, det gäller bara att våga handla hem, och använda dem också. Och blir inte kombinationen den bästa, så har du lärt dig något till nästa gång.
Grilla grönt, blir det kvar. Ja men grönsaker kan ätas kalla.

Bildresultat för fröken loo + grilla

Skulle jag inte vara på språng till jobbet, skulle jag kunna skriva spaltmeter med olika härliga kombinationer, men egentligen så finns det i varje blogginlägg. Så saknar Ni inspiration är det ju ”bara” att klicka på något, så finner Ni kanske något nytt och spännande Ni vill prova.

https://instagram.com/frokenloo/

Jag fick rester kvar från helgens matlagning så igår då jag kom hem hade jag

En sallad med tofu i kylen.

Samma sak ikväll, då jag plockade ihop en

Sallad och tog även fram Jerk-laxen som blev kvar i fredags ur frysen, samt toppade med hummus.

Små rester, blir en hel måltid.

Men jag kan erkänna, att även jag begränsar mig, är rädd för nya saker, rädd för att misslyckas. Känner mig liten i den stora världen. Mina drömmar och tankar om framtiden, känns små och värdelösa. Viljan av att förändra framtiden för barnen, och barnfamiljers hälsa är stor men rädslan ligger tätt bakom och gör sig påmind hela tiden.

Kan inte annat än att hålla med denna kloka tjej, https://annakarinwikstrom.wordpress.com/
I hennes två senaste inlägg har hon berört ämnet, och att våga lyssna och lita på magkänslan.

Om Vi inte vågar misslyckas, hur ska vi då lära oss något i livet?

Det spelar ingen roll om det är en maträtt, att springa milen på en viss tid, söka nytt jobb eller vad det nu kan vara
Misslyckas man, växer man. Även om det känns motigt just då så när en tid har gått kan man förhoppningsvis se tillbaka på det som en lärdom och göra lite annorlunda nästa gång!

Kommentera

Etikettmoln

