Vikten av Hälsan

Putte mötte upp mig efter att jag suttit på info.möte angående att söka för att få stöd att satsa på min dröm om att hjälpa barn och förbättra framtiden för barn. Man kände sig liten, och värdelös men efter att ha fått pitchat lite så kanske min dröm inte är så tokig ändå.

Ja ni vet, mitt hälsohem/läger.
Var möte med Reach for Change, om hur det är att vinna, hur man tar sig dit.

Så nu är vi nyss hemkommen från Paradiset. Ja det var verkligen ett Paradis.
(Spenderade drygt 1 timme där inne och hade kunnat gå en timme till, minst)

Två våningar fylld med ekologiska o närproducerade  produkter.

Både jag och Putte blev helt lyriska. Vi var ju laddade till tänderna för detta. Sett fram emot det och egentligen öppnar dem imorgon men smygstartade ikväll till vår stora glädje.

Jag ville fota allt men kunde inte. En del bilder blev det och kanske säger de en del om hur det var.


Så mycket grönt och fräscht


Imponerade grönsakssortiment läckert presenterat


En del av delidisken

En lång delidisk med massor av gott

Trots att jag själv inte äter kött så imponerades jag av deras köttdisk, behöver nog inte säga att Putte stod där och dreglade över allt de hade.


Kaffe i långa banor, av olika sorter


Kött av bra kvalité till riktigt bra priser


Lösvikt av nötter, fröer, mûsli, pasta, ris, torkad frukt

Saltå Kvarn hade en egen liten brödbutik där

Och lite smakprov på lite av deras bröd som Putte gick loss på


Härlig salladsbar i Foodcourten
(där det även fanns en massa andra små ställen att stilla törst och hunger på)

Dyrt? Nej. Visst vissa saker kostade men annat var billigare än ute i vanliga butiker. Och så mycket spännande saker.
De hade verkligen ALLT!

Så lova mig om Nu kommer till Sthlm ta er till Brännkyrkagatan 62 och Paradiset. Helt klart värt det.

Såklart handlade vi en del, det var en tung kasse som vi med glädje packade upp här hemma;

Gulbetor, gurka, blomkål, svenska bärnstens tomater, äppelmust, en salsa, tofu, torkad mango, lammkorv, tre sorters röror ( Hummus, Fetaoströra och en bönröra med koriander) som de gjort på plats.
Döm själva men 260 kr för allt det tyckte inte vi var dyrt för den kvalitén det faktiskt har.

Jag fyndade under veckohandlingen på butikerna imorse o igår så lite kan man ”unna” sig då. Andra unnar sig i godisbutiken vi löper amok i ekobutiker.

Prioriteringar.
Och vi sätter vår hälsa, vår miljö först.
Ja vårt intresse för bra och god mat följer ju med i det!

Så det är med varmt hjärta vi sitter här i soffan, tittar på Sveriges yngsta mästerkock och njuter av besöket i butiken.
Vi är kära, personalen, butiken! Och inte så långt ifrån oss!

https://instagram.com/frokenloo/

Kommentera

Etikettmoln

