Vikten av Hälsan

Normen av normalt?!

Vi alla borde ha en rättighet att få vara oss själva. Vi är unika individer med känslor, tankar, funderingar, historier i ryggsäcken som kanske påverkar en hela livet. Ingen ska behöva bli dömd, för ens rädslor, tankar, bakgrund.

Vi är alla olika och unika. Gillar olika saker.

Det enda som vi alla har gemensamt är att vi alla föds, vi alla dör, och där emellan har vi 24 timmar på dygnet men hur vi spenderar de där 24 timmarna är helt individuellt.

I olika delar av världen, ingen plats är den andra lik, det är det unika i världen. Visst kan livet vara orättvist, men låt oss glädjas med varandras framgångar istället för att sätta avundsjukan till!

Det ska stöpas i formar, barn är inte barn idag, de ska vara små vuxna, stöpta i samma formar, istället för att de ska få vara enskilda små individer. Överallt matas vi av ”normen” av vad som är ”normalt”.

Men om jag vill vara jag, utan att bli dömd, låt mig då vara det. Jag sticker ut, det vet jag, och än mer nu efter gårdagens frisörbesök.

Låt mig älska min nya hårfärg min personlighet sitter inte där.
Den sitter inuti och jag har formats under livet, mina upplevelser, det som skett runt omkring mig. Än är jag inte färdig med vad livet ger, men döm mig inte för den jag är idag, eller för det jag bär med mig i livets ryggsäck!

Vi är alla olika och unika. Om det var mer tillåtet i samhället att vara precis som vi är, skulle fler må bättre!

Du vet inte vad personen du möter har med sig, döm inte i förväg!
Och var inte hård mot dig själv!

Vi måste vara starka i dagens samhälle för att orka stå emot alla krav och normer.
Barn idag måste få lära sig att alla är OLIKA och ska få vara.
Det är tufft nog där ute utan ordet ”normal”

Kommentarer till: "Normen av normalt?!" (2)

  1. Älskar din hårfärg, den är supersnygg! Och även om din personlighet inte sitter där så visar den ändå att du är modig och stark.

Kommentera

Etikettmoln

