Vikten av Hälsan

Gröna Maj Välkommen

Eller var det inte så man skulle sjunga?

Nog för att det är väldigt grönt ute just nu, tur nog regnar det lite nu.

Och väldigt grönt det är det i min kyl också;

Hela helgens gröna tillbehör är klara.
(Fick öppningspasset idag så efter träning han jag dona en stund i köket)

Så imorgon när vi kommer hem ifrån Gävle är det, dessa läckerheter som ska tillagas;

”Hel”bakad chili ”rubbad”blomkål
Ajvarmarinerade hela/Halvor av diverse grönt
Picklad rödbeta
Linssallad med soltorkad tomat
Hummus
Grilloumi
Samt någon köttbit till Putte och jag kommer steka mig en liten fiskbit med citron och örter

Ikväll kommer det bli något väldigt färgglatt;


Av detta gjorde jag en;

”Kålpudding” med riven rödbeta, fänkål och lax.
Som serveras med;


Morotspasta

Rödbetssallad med saltgurka och LITE pepparrot
Citronmarinerad broccoli/bönor

Låt inte Maj-månad bara bli gröna vackra träd, låt din tallrik bli minst lika färgglad som naturen är där ute!

Saknad inspiration?

https://instagram.com/frokenloo/

Och vill Du ha mer inspiration än detta, så kanske den kommande veckas matsedel kan bjuda på lite spännande nyheter

Men nu fredagsmys!

Kommentera

Etikettmoln

