Vikten av Hälsan

Vi måste börja våga

gå in i oss själva. Sluta vara rädd för vad Vi möter där inne.

Jag vet att jag nuddar vi ämnet flera gånger och ofta är det efter mina yogabesök som tankarna kommer.
Men det är ju just där, som man får chansen, tiden möjligheten att verkligen möta upp sitt inre.
Där kan Du inte fly! Det är bara att ge sig hän till vad som sker inuti i kroppen och acceptera utan att döma och motabort.

Vi lever liv där allt rusar på i 200 knyck, ständigt omringade av andras åsikter, synpunkter.
Och i detta liv, glöms något bort, Vi glömmer bort oss själva. Vilka vi egentligen är, och vill vara.

Vi lever ständigt efter vad andra tycker, tänker och anser. Istället för att fråga oss själva
”Vad vill Jag, just idag, Vad säger Mitt hjärta till mig”

Nej, istället grabbar vi tag om närmsta tidning, får upp det senaste, det som är ”inne” just för stunden
och alldeles för många ställer sig i ledet efter dom andra, istället för att gå sin egen väg.

Rädda för att bli dömda, sticka ut och inte följa den där s.k normen.

Bildresultat för unique

Tycker det är dags att vi börja lyssna på oss själva NU!
Vi är alla unika individer med egna tankar och känslor.

Är Du rädd?
Jag är rädd ibland, vissa dagar, andra dagar står jag rakryggad och är Katrine

Bildresultat för unique

Men vi måste börja ställa oss denna fråga
Vad Vill Jag just idag, med Mitt liv?
Behöver jag förändra något
Vill JAG förändra något
Är jag rädd
För vad andra ska tycka?
Var den Du är
För det är det unika i just Dig!

Bildresultat för unique

Kommentera

Etikettmoln

