Vikten av Hälsan

Som en främling

Igår morse bar det av till Gävle, Putte skulle fixa lite inne i stan innan vi skulle till min syster för lite familjemys så jag tänkte passa på att spilla lite tid i den forna hemstaden.

Och jag kände INGENTING, jag trodde att jag skulle känna något, att jag skulle möta någon att prata med, men en massa kända ansikten, ett vimmel av folk. Det kändes som om jag stod i mitten och alla sprang förbi, att jag var osynlig.

Bildresultat för osynlig i en folkmassa

Jag strosade omkring, tog en sväng upp på Friskis, vårt gamla ”andra” hem, kända ansikten men inte ens där var det någon som reflekterade över att det var Jag.

Ännu ett bevis på att i Gävle, var jag bara.
Gävle saknar inte mig, och jag saknar inte Gävle heller.

Jag trodde inte att staden skulle släppa så lätt, att det skulle gå så lätt att lämna det som varit. Men som jag skrivit förr så levde jag nog inte där, jag bara var men nog trodde jag att några spår skulle stanna kvar, både i staden och i mig.

Vi åkte förbi vår gamla lägenhet igår, lägenheten som jag trodde att jag skulle sakna, men inte ens då kände jag något. Först var jag beredd på att det skulle bita i hjärtat men jag bara tänkte, ja, där bodde vi.

Men det finns något jag saknar, något som INTE släpper, och som jag inte tänker låta släppa heller. Känslan av armarna runt mig, som INTE vill släppa taget, rufstufskaluffsen mot min kind.

Älskade Älskade Unge!
(Systersonen)

Han som alltid sett mig, som alltid accepterat mig för den jag varit, som tagit min hand, som fått mig att le och leva upp då allt var som tyngst.
Så ”liten” men med världens största hjärta
Och för honom, kommer jag aldrig vara en främling.

Kommentera

Etikettmoln

