Vikten av Hälsan

Värst är såren inuti

Okej, jag vet att jag nuddat vid ämnet tidigare, men detta är ett ämne som ,tyvärr, hela tiden är aktuellt!

Det plingade till på Messenger igår, min älskade systerson, en länk, till ett youtube-klipp. Jag trodde det var något tokigt men jag grät mig igenom klippet!

Inget barn (eller vuxen) ska behöva uppleva detta. Känna dom där känslorna. Ingen unge på 11 år ska känna att det enda sättet att få komma undan, är att ta sitt eget liv! Jag har själv varit mobbad, men då slutade det, då jag stängde dörren om mig, idag förföljer skiten ungarna hem. Sms, sociala medier. De kommer ALDRIG undan.

Mobbning, tyvärr kommer det aldrig få ett slut, det kommer alltid finnas barn som går till skolan med klumpen i magen, som låser in sig på toaletten och gråter, går hem med trasiga kläder, spottloskor i håret, blåmärken, men värst är såren inuti som blöder! Sår som aldrig läker helt. Sår som bildar infekterade ärr.

Bildresultat för mobbning

Mina ärr, finns kvar, de är sköra, kan rivas upp så lätt. Mobbningen sätter spår inuti.

Mobbning gör oss trasiga för livet.
Blickar och ord, får mig att vekna än idag.
Tron på mig själv har svag. Jag är annorlunda.
Och det är alla år i denna mardröm som satt spår i mig!

Vuxna som är elaka mot barn, barn som är elaka mot barn, vuxna som är elaka mot vuxna.
Detta vidriga fenomen måste få ett slut.

Så hjälp Mig (och Rasmus) att sprida denna video, mobbningen måste uppmärksammas, vi behöver bli påminda om den misshandel som sker i många klassrum, skolgårdar (personalrum).

Bildresultat för mobbning

Ingen unge ska behöva ringa sin mamma från skolan och gråta, inget barn ska få skorna fyllda med snö, eller bli nedknuffad från trappen.

Alla barn ska kunna gå till skolan och känna sig trygga, borde inte det vara varje barns rättighet?

Stoppa mobbningen nu!

Kommentera

Etikettmoln

