Vikten av Hälsan

Ja, tydligen är det lakritsens dag idag (och såpbubblans) så vad passar bättre då än att låta ”gofikat” eller rättare sagt melliset denna blåsiga söndag ha lite toner av lakrits.

Putte fick ju en ask rå lakrits av mig i sitt påskägg (lakrits ingenting annat)


(Tro inte att man smäller i sig hela asken på en gång, jag har ännu inte smakat än av både pappa o Putte´s betyg så nöjer man sig med EN liten bit.)

Så jag tog och exprimenterade lite i köket denna förmiddag och fick hop detta

Bananrulltårta med kesellafyllning

2 ägg
1 bananSaften och skalet från 1/2 citron
5 st mixade rå lakritsbitar

Sätt ugnen på 200 grader.

Mixa ägg och banan, tillsätt mixad rå lakrits och citroncest o saft.
Häll smeten på ett bakplåtspapper
Sätt in i ugnen, ca 10-12 minuter (du ska kunna lossa kakan från pappret)

Under tiden kakan svalnar
Blandar du 3 msk kesella med 2 msk kokos och 2 msk hackad mandel.
Bred detta på själva banankakan, rulla ihop som en rulltårta.

Redo att serveras!

Svårt va?

Nej nu ska jag göra mig redo, möta upp energiknippet Mia, för en massa härlig träning på Nybroplan! Spinning med Annica o sen 90 minuters yinyoga! Underbar avslutning på denna söndag!

Kommentera

Etikettmoln

