Vikten av Hälsan

Glädjemåndag!

Vilken underbar dag, och avslut på påskhelgen!

Pepp Pepp!

Solstrålar som mötte mitt ansikte imorse, underbart kaffe i kaffekoppen med bästa sällskapet framför nyhetsmorgon! Och att jag dessutom lyckades planera veckans mat samtidigt, kanske inte är så främmande för Er.

Sen hade jag lyckats övertala Mia under vår morgondejt igår, att haka på till Nybroplan för lite core och booty.

Hepp Hepp!

Laddad till tänderna, såg jag fram emot att åter träffa Elin igen, och ta del av hennes underbara energi som hon sprider. Värme genom hela kroppen, så ärligt, ifrån hjärtat.

Och snacka om träningsglädje, full sal, taggade människor. Och sen Elin´s peppande, det går inte annat än att le, trots att det brände i hela magen under corepasset. Direkt på följde ett svettigt bootypass (rumpa, ben och kondition)!

Det var två trötta men väldigt nöjda och glada tjejer som åkte hem ifrån Östermalm denna dag.
Man kan ju fråga sig varför man ska gå på krogen då man kan gå till Nybroplan?

Får se om jag har samma åsikt imorgon då jag antar att träningsvärken kommer smygandes.

Träning ska vara glädje! Glöm ALDRIG det!
Det ska göra en glad, inifrån och ut.
Utan krav och tvång!

Och samma sak med mat!
Mat ska vara glädje, och ge näring och energi!

Jag blir glad av mat, mat som gör min kropp glad.
Så efter dessa pass idag, var det dags för lunch, och eftersom det är Köttfri måndag, blev det vegetarisk snabbmat

Färgglad Wook med thempe, och en bön/avokadosallad

Har svårt att se att det finns något som går så fort att laga som just wook
Har Ni något snabbare?

Och även ikväll så är det köttfri måndag

Då har jag fyllt tofuark

Mina är såklart vegetariska, en vitlök och chili kryddadfyllning med linser, paprika, tomat och svamp
Putte får samma kryddning, svamp, paprika, tillsammans med kyckling
Egentligen så hade det gått lika bra att fylla tortilla bröd

Men eftersom ingen av oss mår bra av gluten så passar tofuark betydligt bättre!
(Jämför innehåll själv, och längd på innehållsförteckning…)


Och dessa rullar serveras med en;


Algsallad och currymarinerad vitkål

Då jag väntade på att Putte skulle komma hem från jobbet, så han jag förbereda lite inför veckan


Så i kylen står
Morgondagens middag, onsdag lunch, torsdag lunch, lite morotssallad och sen är det aldrig fel att ha kokt broccoli i kylen!

Och dessutom så var det dags att inviga balkongen ordentligt då våra möbler kom igår

Så bakade en härlig
Mandel och keso”tårta”

100 G Mandel (eller andra nötter)
40 G Torkad (osötad) frukt
1 äggvita
1 udd vaniljpulver

2 Dl keso
1 äggula
1 Msk raw cacao

1 Msk solrosfrön

Frukt

Blötlägg mandlarna och torkade frukten i ca 1 timme
Häll av vattnet, mixa, blanda sedan ned äggvitan
Bred ut smeten på ett bakplåtspapper

Grädda på 200 grader i ca 10-12 minuter

Blanda under tiden keson med äggulan och rawcacao
Ta ut mandelbotten och bre kesomassan ovan på
Strö på solrosfrön
Ställ in i ugnen i ca 15-20 minuter, tills kesomassan stelnat.
Ta ut och låt svalna
Garnera med frukt.
Redo att avnjutas

Så nu sitter Vi på balkongen, njuter av lugnet. Och inser att det finns fåglar här i Västertorp med.

Kanske inte den vackraste utsikten, ett dagis och en väg. Men ack, det hade kunnat vara värre!

Så nog har jag haft en Glädjemåndag helt klart!
Helt utan krav och tvång.
Bara gjort saker som just Jag Mår bra av, som Jag blir glad av!

Jag hoppas att Du har haft chans att göra det samma!

https://instagram.com/frokenloo/

Kommentera

Etikettmoln

