Vikten av Hälsan

Idag började jag dagen kl.7 med Spin of Hope och något som skrämmer mig är hur beroende vi är av mobilen. Jag själv har svårt att släppa den men ser passen som en frizon, på gymmet brukar den följa med men på passen. Aldrig. Respektlöst mot ledarna om inte annat. Men på passet så höll 4 av 12 deltagare på med mobilen under tiden Annika satt där framme o peppade.

Nej dags för en rejäl teknik bortkoppling för svenska folket. Även jag själv inräknad. För den snor mycket tid av oss människor! Tid vi skulle kunna använda bättre! På vår hälsa t.ex.

Bildresultat för klocka

Ni tror att det tar av er tid men egentligen ger det er mer tid. Släpp mobilen en stund, vik ihop datorn och ta fram penna och papper.

Genom att planera era måltider och handla efter det, en gång i veckan så slipper ni många besök i butiken med hungrig mage som resulterar i onödiga inköp, tjafs om vad man ska äta, o måltider ute på restaurang/hämta mat sådant som både kostar energi, ger onödiga utgifter och kanske sämre mat val o dessutom tar det längre tid än vad det hade gjort om du planerat innan vad du ska äta o ser till att ha det hemma.

Bildresultat för hungrig

Bara att ha måltiderna planerade är ett stort steg då vet man vad man ska göra då man kommer hem. Sen att förbereda är ju ännu bättre.

Så istället för att bara slösurfa eller dötitta på tvn så använd tiden till nå vettigt som ger något tillbaka i slut änden.  Jag planerar våra måltider framför nyhetsmorgon med kaffekoppen.

Detta blev planerat igår inför kommande vecka.

Som ni ser så blir det mycket lax kring påskdagarna men det är ju bara för att jag råkar veta att mor och far kommer ner med en massa påskgodis (rökt/peppar / inlagd lax o rullströmming ) till oss.

Och ja jag planerar o förbereder vår mat, inget jag ångrar då man kommer hem från jobbet efter en fullrulle dag.

 Som idag te.x då det bara var att wooka temphe med lite kryddor och soja så var middagen klar

Rester från onsdagens lunchbjudning hade ju räddats och blivit en läcker sallad.

Kommentera

Etikettmoln

