Vikten av Hälsan

http://www.barncancerfonden.se/spin-of-hope/

En helt fantastisk satsning, och som Ni vet så har jag ju hittat ”min” cykel där i spinningsalen, trodde inte att jag skulle få vara delaktig under denna underbara lördag, eftersom det väntas 12,5 timmes jobb för mig men Elin, den klippan, berättade att det startade redan 7, och sen visade det sig, att Annica skulle leda första passet. Och hur härlig kommer inte känslan vara i både kropp och hjärta efter att ha fått spunnit och sedan få donera 125:- till Barncancerfonden! Sådant som gynnar både givare och mottagare tycker jag är fantastiskt.

Snacka om winn winn!

Om Ni inte redan anmält Er, så vill jag uppmana Er, att kolla upp en träningsanläggning nära Dig på lördag, och gör något för dig själv men framförallt för andra! Och är inte Din arbetsplats anmält, kolla med chefen imorgon, har Ni tur finns det företagscyklar kvar, det kostar inget att kolla! Detta kallar jag riktig friskvård!

Och Ni som följt mig vet ju att jag har en tanke/dröm om själv anordna någon form av välgörenhetsarrangemang där pengarna skulle gå till stöd/forskning för familjer med livsstilsproblem/överviktiga barn.

Ni finner tanken i detta inlägg; https://halsoatiin.wordpress.com/2015/03/11/vill-nagon-leka-med-mig/

Hoppas att inte detta inlägg blev för rörigt för Er, utan att jag fick fram min uppmaning till Er. Ögonen är trötta idag, kroppen är trött. En natt fylld med mardrömmar gav mig en stor brist på sömntimmar, så dagen har varit i ett enda grådimmigt dis. Trodde inte att jag skulle klara av att fixa min förberedda middag idag men det gäller bara att inte sätta sig ned.

Så under tiden grönsaksomeletten och fiskbiffarna stod i ugnen


De fiskbiffar som inte hamnade i magen, de hamnade på morgondagens sallad!

Såg jag till att göra lite olika grönsaksblandningar/sallader. Perfekt att ha gröna läckra blandningar klara i kylen, då är det ju så enkelt att få till grönare middagar.

En vitkålssallad
En krispig sallad med sockerärtor och gurka
En rödbetssallad med apelsin
En morotssallad med broccoli, banan och purjolök

Visserligen har jag ju middagstallrikarna klara för imorgon och lördag


Lördagens sallad äts med temphe…

Men ibland kanske man vill ha lite mer grönt till maten, och på söndag blir det ju lite matlagning då det blir

Heta grönsaker med algspagetti
Som serveras med kokostorsk
Och garanterat lite av salladerna.

Hur gör Du, planering och förberedning, eller står Du i tunnelbanan/bussen på väg hem och beställer mat från haket på hörnet, eller skriker åt den du bor med att Du är hungrig?
Båda dessa scener såg jag idag då jag åkte hem!
Då var jag glad att jag återigen hade legat steget före hungern!

Saknar Du inspiration

https://instagram.com/frokenloo/

Kommentera

Etikettmoln

