Vikten av Hälsan

Food and Deliwalk!

Vilken dag, landat i soffan nu med trötta ben. Hade visserligen trötta ben redan i morse då jag vaknade efter gårdagskvällens spinning!

Men ack, träningsvärk är bara skönt, och med en morgonpw i kylig men solig luft så hade benen vaknat till liv. Mötte en full tunnelbana då jag begav mig av hemifrån denna onsdag, alltid kul att studera dessa stressade människor. Undra hur MÅNGA det går in i en tunnelbanevagn egentligen, och ibland går det nog fortare att gå den där tunnelbanestationen som folk åker än att stressa till tunnelbanan, missa den och stå o vänta på nästa, för att ta sig en station!

Kom tidigt till Nybro, o han få en rätt stor dos Elin-mys innan jag körde ett snabbpass innan det var dags för Kattas buss att äntligen rulla in i storstan. Så härligt att få träffa henne, och umgås en hel dag.

Hade planerat lite om vad vi skulle göra under dagen, och eftersom jag vet att hon är lika matintresserad som mig, med eko/deli och liknande så var ju valet enkelt vad jag skulle lägga fokus på.

Food and Deliwalk in Stockholm!

Olja/Oliv hittade vi aldrig på men tiden rusade iväg så det var tur att jag inte lyckades hitta fler ställen. För det finns nog än fler smultronställen för en sån som mig!

Och som Ni nog förstår så blev det ju en del smått o gott som fick följa med hem!

Från Eat! Ekoaffären.
(Helt underbar butik!)

Algspagetti, temphe och Grönärtchips!

Efter det besöket så tog vi oss hem till oss, för surr och lunch

Rimmad långa, som sedan fått en blandning med riven palsternacka, rökt lax och ett ägg över sig
Rostad broccoli med hampafrön
Samt en härlig grönsaksbuffé

Ja, vi var bara tre, vi blev mätta


Och det blev rester, som kommer rädda två middagar till mig o en till Putte
Precis så som jag tänker då jag lagar mat, mycket mat, blir rester, och rester är inte farliga, det är härligt då magen är hungrig och tiden sen!

Sen begav vi oss till Södershöjder, och spatserade runt
Gryningen är ju en favorit för mig, så den butiken ville jag ju visa henne.
Därefter hittade vi Cajsa Warg, Saltå Kvarn, Goodstore och Urban Deli
(Toppen härliga ställen, dock tycker jag att Goodstore vid Hornstull är bättre)

Blev ju lite handlat även denna tur

Hittade
Mungbönchips, gammaldags bondbönor, ungersk korv (till Putte), blandade oliver

Och en udda grönsak fick hölja med hem, Ni vet ju, ser jag något nytt, så ska den provas

Vad det är?
En tarorot!
Enligt skylten så ska det vara en blandning mellan potatis o jordärtskocka men då jag skalade den var den lika klibbig som en svartrot!

Den ska provas ikväll i alla fall då jag ändå ska rosta palsternacka och morötter

Som ska serveras till en pepparrotsfylld vitling, Putte får fylld lövbiff,

Samt att jag kommer fräsa på broccoli, svamp o soltorkade tomater med lite citron

Det är INTE svårt att äta grönt, gör det enkelt!
Rosta o fräs, hur svårt är det bara man ställer sig där?
Och VÅGA prova!

Då jag fann dessa blev jag super nyfiken

Same same but different
Skulle man kunna säga!
(Lite dålig bild, men överst är det en grön ärta bredvid, och under ligger två mungbönor)
Grönärtchipisen innehåller Ärtor och salt
Smakade, ja, inte ärtor men de var krispiga och goda att ha till maten
Sen på vår andra tur, så fann jag Mungbönchips
Samma sak där, Mungbönor och salt!
Inga konstigheter! Dock ska man ju alltid komma ihåg, även om det bara är nyttiga saker, ger det energi men som en liten aptitretare helt klart…
O står Du med en påse OLW o en påse Mungbönchips o ska ha till filmen en fredag, behöver ni ju inte fråga mig om vad jag tycker!

Så med trötta ben låter jag dessa två super-dagar smälta in i kroppen o lämna ett rosa ludd inuti, nu väntar fem dagars jobb innan jag kan får kliva in i Elin´s rosa-yogabubbla som hon skapat åt mig!

Så förutom de där salladstallrikarna som jag skapade av dagens rester som jag ska äta på fredag o lördag då jag slutar 21 så har jag förberett morgondagens middag

Som blir en
Grönsaksomelett som jag kommer äta med fiskbiffar som jag gör av långan som blev kvar idag, tillsammans med lite sallad.

Det kanske är det man ska satsa på här i stan
Food and Deliwalk
Där man även kan få chans att få handla en veckohandling med mig o lära sig laga godare, grönare, roligare o piggare mat!

Men först måste jag ju hitta alla smultronställen!

Hopplös Foodie som man är!

https://instagram.com/frokenloo/

Kommentera

Etikettmoln

