Vikten av Hälsan

Vad blir det för mat?

Hur många ställer sig inte den frågan VARJE dag. Vad ska jag äta IDAG? Jag är hungrig NU, eller egentligen redan för en timme sedan!

Jag är ju av den personen att jag anser att mat ska vara lockande från planering till sista tugga. Och som får utlopp för kreativiteten i köket, låter kniven forma grönsaker till läckra kombinationer.

Eller vad sägs som detta som blir vår middag?

Asitatiskinspirerade fisksnurror

Som jag toppat med riven kokos, kryddat med smabal och soja

Som kommer serveras med en ljummen syrlig broccolisallad, samt het rostad banan och paprika

Till lunch kommer jag äta

Lax som jag bakar med paprika, tomat och oliver
(Putte får en mustig lammgryta)
Och de gröna tillbehören blir

Morotspasta med blomkålsblast
Fräst svamp med edamebönor, tomat och vitlök
En apelsinmarinerad svartkålssallad med kokta rödbetor

Ja mycket fisk är det, men imorgon tar en helt grön vecka vid

Dock har jag bytt lite på maten imorgon, blir en tofusallad till lunch med rester från gårdagens mello-mys efter en löparklass
Och äter de bönfyllda grönsaker till middag


Hade en stor tomat hemma, så fyllde en halv tomat och en halvpaprika med bönor
(okokta mixade vita bönor men blötlagda, en äggvita, vitlök, tomatinnehållet från den urgröpta tomathalvan, lite salt och masala krydda)

Sen blir det en apelsin och avokadosallad samt lite heta grönsaker i ugn till det

Planering och förberedning, då behöver man inte stå där med hungrig mage, hungriga barn, i butiken helt förvirrad utan man vet att hemma finns det mat i kylen. En matsedel som familjen kanske varit med och komponerat. Putte är inte med på en hel grön vecka, utan kommer i vissa måltider få kött istället, men samma tillbehör.

Följ mig på Instagram om Du behöver inspiration till dina måltider
https://instagram.com/frokenloo/
Både snacks, mellis, lunch, middag eller bra/dåliga val i butiken!
Man vet aldrig vad som dyker upp i mitt flöde.

Och underskatta inte en burk surkål

Dessa är bara grönsaker, inga konstigheter!
Surkål (Enbart vitkål), och Inlagda grönsaker (vinäger och salt)
Handlade dessa stora burkar på Netto denna vecka till riktigt bra pris, en matsked surkål på tallriken gör magen glad!

Kommentera

Etikettmoln

