Vikten av Hälsan

Vad är rikedom?

Såg ett sådant grymt bra klipp på Nyhetsmorgon imorse, det var Charlie från ”Lyxfällan” som var där, och ska vara där flera söndagar och prata om ämnet, rikedom.

Ni kan se klippet här; http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/s%C3%A5-blir-du-rik-h%C3%A4ng-med-i-v%C3%A5r-skola-f%C3%B6r-att-n%C3%A5-rikedom-3088152

Och det gav mig lite funderingar, vad är rikedom egentligen?

Är det pengar, blir vi lyckligare av pengar?

Visst våra begränsningar till att göra saker minimeras otroligt med mer pengar på kontot, jag själv
sa senast igår att det är pengar som saknas för att jag ska kunna satsa på mina drömmar.
Då jag än en gång fick höra att jag MÅSTE satsa på att komma ut med min matlagning mer än på
bloggen och instagram, för att jag skulle kunna bli något stort tydligen, enligt personen.

Men riktig rikedom, kan den mätas i pengar?

Är inte det så mycket mer på djupet?
För vissa kanske det är att ha en dörr att låsa om sig, mat på bordet och en katt att smeka om kvällen.
Andra kanske ser rikedom som att kunna ta sig ut i skogen, stänga av alla digitala apparater och landa i nuet.Eller att få en hel dag med sina barn utan tidspress.

Vad är rikedom för JUST dig?
Det kan ju faktiskt variera från dag till dag.
Och som Putte sa, man kan ju vara rik på olika saker, kunskap, erfarenhet, tid, pengar.

För mig är rikedom att jag har börjat leva igen. Jag har fått tillbaka livet, om än med mindre lön
varje månad men vet Ni, jag LEVER!

Jag mår bra i själen, jag kan möta solen i ett vårlikt Stockholm
med ett hjärta som bubblar och jag orkar möta nya människor som den Katrine jag är, och vill vara!


Jag vet att jag har vänner omkring mig, jag har ett hem att komma till, någon att dela min lediga tid med.En familj som visserligen bor långt bort, men inte längre bort än ett samtal som jag skulle kunna offra min högra hand för.

Så även om denna flytt till Stockholm gav mig en lönesänkning och lite högre ”driftkostnader” så är det så mycket mer värt att jag lever igen!

Och jag sitter här i soffan, med en härlig känsla i kroppen efter att både ha klarat av ett svettigt spinningpass med underbara Annica, sen 90 minuters riktigt utmanade yinyoga, att jag har en kropp som verkligen orkar träna på riktigt igen, som svarar på varje rörelse och att jag vågar göra det med andra. Bredvid mig i soffan sitter Putte, vi sjunger tillsammans till Så Ska Det Låta.

Livets rikedom!

Så, än en gång, vad är rikedom för dig?

Fast okej, skulle pengar komma som en gåva från himlen, så vet Ni ju vad jag gör; Skriver bok och öppnar hälsohem i Hälsingland!

https://instagram.com/frokenloo/

Kommentera

Etikettmoln

