Vikten av Hälsan

Obotlig!

Vad skulle Ni göra med detta? Spara Eller slänga? Ser Ni vad det är?

Jo det är en hel hög med blomkålsblast. Ni som följt mig ett tag vet att jag inte är så förtjust i att slänga mat, och detta är ju också mat, och senast igår kväll använde jag det i ett grönsaksfräs då det är fullt användbart, vad Ni än tror. (Ja broccolistam går också att använda)

Så av all blast har jag nu gjort detta

Vitlökspicklad blomkålsblast med äpple

På söndag kväll tänkte jag göra en
Tomatfisk med morotspasta,

Så då hyvlade jag moroten redan idag och blandade med strimlad blast.

Ja, man kan även fylla blasten

med någon god röra och gratinera i ugnen

Tokigt? Nej, ekonomiskt!

Dessutom fick jag även in lite blast i morgondagens middag då det blir

Senapsrostade rotfrukter
Färgglad sallad
Rödbetssalad
Äppelröra (Fräst äpple med lök, vinäger och en god grönsaksbuljong)
Och en spenat, fänkål, rökt lax fylld vitling


Och vitlingen hamnar på en bädd av blasten, som jag har masserat in i lite citronsaft, och den kommer bli lite härligt rostad.

Och rödbetssalladen blev sådär härligt enkel och läcker eller vad säger Ni om denna;

Rivna rödbetor
Tärnad apelsin
Hackad saltgurka
En härlig blandning av sött, salt och krispigt!

Kanske är jag knäpp men jag har faktiskt en ”diagnos”


Jag är en ”foodie” eller matnörd!
En obotlig sådan!

Och ni får ju gärna följa mig på Instagram så kanske jag kan inspirera Er lite

http://instagram.com/frokenloo

Kommentera

Etikettmoln

