Vikten av Hälsan

Ett leende är gratis

och kan göra så mycket för någon annan

Tänk att komma in till gymmet världens regnigaste morgon, och mötas av en leende tjej i receptionen, genast tinar man lite, och sen tittar man lite åt vänster så ser man världens goaste leende igen och omfamnas av en stor kram. Tänk om man inte hinner därifrån innan nästa jätte leende möter en och kommer emot en.

Något så litet…gör så himla mycket för någon annan!

Jag var rädd, det ska jag vara ärlig att säga, jag bloggade om det i höstas, att jag var rädd för ytligheten här i Stockholm. Att de motsträvande personerna skulle ha rätt, att jag skulle bli själv, ensam. Att stan skulle lämna mig åt mitt öde. Men shit vad glad jag är att jag hade så fel, om ytligheterna. Här är jag någon, i Gävle, var jag ingen! Här får jag vara Katrine, jag kan le, utan att det är påklistrat och framtvingat, för med leende människor runt omkring en, kan man ju inte annat än le tillbaka!


(Bild ifrån i onsdags då jag fått ompyssling av både frisyr, fransar och bryn)

Jag visste vad jag hade, inte vad jag skulle få. Men det jag fått är fantastiskt, en klapp på axeln, då man möter någon på jobbet, en varm kram av en annan, ett stort leende då man möts. Och jag kan säga, att det syns, det är äkta, det är ingen ytlighet. Kanske har jag haft tur, som inte träffat på dessa människor som jag var rädd för men de får gärna hålla sig borta för de finns. Energitjuvar finns överallt och de äter upp en, jag vet, och med sådana runtomkring sig orkar man tillslut inte le på riktigt men att dra av ett äkta leende känns i hela kroppen. Att få ett äkta leende och ge ett äkta leende, skapar sådan härlig feelgood energi!

Så ta nu helgen, det ska ju dessutom bli underbart vårväder på söndag, ta den dagen, och sprid leenden omkring dig, det kostar ingenting! Leenden i vårsolen kan inte bli annat än bra!

Jag är ledig i helgen och ska verkligen försöka få till en riktig feelgood helg med Putte. Träning, god mat, sol och mys. Dessutom blir det lunch ute imorgon, lite asiatiskt på http://www.kohphangan.se/ostermalm/

Ikväll då många andra har fredagsmys med taco´s

Rätt dag att låta denna rubrik pryda metro.

Men att det skulle vara något nytt? Att det inte är avokado i guacamole och ost i ostdippen samt att kryddmixarna innehåller mest socker? Inte för mig då.

Passar vi istyället på att njuta av pappas hemrökta lax som han hade med sig. Så tillsammans med den och lite grönsaksrester från lunchen i onsdags, blev det ju en varsin härlig sallad;

Kändes lite konstigt att dessutom få sluta innan solen gått ned idag, vilket spädde på morgonen och dagens feelgodpåfyllning, så florerade inne på Hötorgshallen innan jag mötte upp Putte

Fick med mig lite smått och gott hem, dock ingen fisk

Och även lite smått tills imorgon middag
(Ja, tänk Fröken ar köpt lite färdigt!)

Hummus
Tapenade
Chili/Tomatröra
Tarmasala (torskromsröra)
Stora svarta oliver
Soltorkade oliver
Falafel
Lammjärpe
Squashplätt
(Ibland så händer det, att det blir lite smått som följer med hem som vi vill provsmaka)
Passar bra att plocka med tillsammans med vår middag;

Ugnsbakade vitlöksmarinerade grönsaker
Bondbönssallad med soltorkade tomater
Ruccola
Örtmarinerad lammfilé
Ärtpurefylld Bergtunga

Så leenden, sol, träning, kramar, god och grön mat det gör kropp och själ glad!

Och behöver Ni inspiration till grön mat så finns det ju lite inspiration här;

https://instagram.com/frokenloo/

Kommentera

Etikettmoln

