Vikten av Hälsan

Det var något som pirrade i mig, natten var lite orolig, visserligen fullmåne på G så det har väl också spelat in men mest så tror jag att det var en form av längtan.

Ville få tiden att rusa fram, och då jag såg den, bussen rulla emot mig. Jag visste inte vilken dörr som jag skulle ha fokus på. Men ut kom dom, och jag fick krypa in i pappas famn igen. Att se mamma och pappa där vid bussen, jag ville stanna tiden, önskade att jag kunde frysa ögonblicket.

Men de få timmar jag fick med dem, blev något jag kan leva på ett bra tag. Bara få prata med dem, ha dem här. Se pappa sitta i soffan. Höra hans mullrande skratt, och mammas lugnande röst. Och systers tokigheter. Att äntligen få bjuda dem på mat igen, och mamma sa ”Men herregud det är ju MER än vanligt här”

https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/10987444_834711736594924_9193513775062171373_n.jpg?oh=a0725d751eb417fc97b1002f605daa69&oe=5583D4BE
Vad allt är? Ja det finns beskrivet i gårdagens inlägg; https://halsoatiin.wordpress.com/2015/03/03/funnit-tryggheten/

Saker man kanske tar för givet men livet kan vända snabbare än vad man tror!

Så, jag passade på att njuta av dagen. Ta in alla känslor. Lägga det tätt intill hjärtat. Kanske var det fler insikter som kom till mig igår under Elin´s yogapass, eller så är det alla hennes kloka blogginlägg som bygger en fluffig yogamentalitet i mig. Ett lugn, om livets alla vägar och skeden.

Hon skrev ett klokt inlägg idag; https://elinwennman.wordpress.com/2015/03/04/det-har-var-tvunget-att-fa-komma-ut-forst/

Och då jag läste det, insåg jag att det är just precis så som jag gjort idag.

Kramat mina käraste, ringt en speciell vän och sagt att jag saknar henne så. Log åt de jag mötte på gymmet imorse, ätit mat som låtit alla sinnen varit med. Bara gjort saker under hela dagen som fyllt mig med positiv energi.

Det är så lätt att glömma bort sig själv, man försöker göra allt rätt för alla andra men ens eget liv och hälsa hamnar bortom allt. Även fast det är en själv man borde prioritera först, för tar man inte hand om sig själv, hur ska man då orka finnas till för alla andra?

Egentligen finns det en eller ja två rätt enkla saker man kan göra för sig själv, för att må lite bättre. Ni anar nog vad som kommer nu. Mat och träning. Som min frisör sa idag, ”Alltså Katrine, mat hinner ALLA laga, tv hinner man se ändå. För mat är ju så viktigt, för hela familjen”. Han har så rätt! Det samma gäller faktiskt träningen. Alla hinner, bort med lite skärmtid så hinns det med. Kanske behövs det lite motivation och inspiration! Men ALLA hinner, vi har ju alla 24 timmar, det handlar bara om prioritering!

Jag önskar att jag lyckades motivera och inspirera fler att prioritera matlagningen lite mer i livet. Att då man ändå lagar mat, kan man laga mycket. Så som jag gjorde till dagens lunch. För som ni förstår blev det ju en del över. Så vi har en varsin salladstallrik tills imorgon och på fredag.


Bara fylla på med något gott och proteinrikt

Men ikväll blir det både rester och lite nylagat

Fyllda paprikor
Färs till Putte och i min är det rester av fiskflätan som har mixats
(Biffarna av smetarna hamnar på tallrikarna för imorgon)
Squashpasta
Lök och svampfräs
Vitlöksrostad pumpa
Kokt broccoli
Röror från lunchen

Hur Prioriterar Du dig själv och din hälsa?
Först eller sist?

Så nu sitter jag här uppkrupen i soffan med mina nya stickasockor och låter allt sjunka in

Och helt utan minnen från dagen är jag inte!
Pappas egenrökta lax (Som hamnar på den salladstallriken på fredag)
Stickastrumpor o ljuslykta från mamma
Blommor från syster
Sen tog de med sig min beställning av fin fin fisk ifrån Brobergsfisk.se

Jag trodde inte jag skulle känna såhär, saknaden, men Blod är tjockare än vatten!

Behöver Du lite inspiration till lite matlagning?

https://instagram.com/frokenloo/

Kommentera

Etikettmoln

