Vikten av Hälsan

Jag, matkreatör?

Satt o bläddrade i en tidning på tunnelbanan innan jag insåg att jag var på väg att bli åksjuk och ringde min saknade mamma istället.

Men han iallafall läsa några kloka citat, som stämmer så väl! Eller vad säger Ni?

Sådana här ord borde man klippa ut, och sätta upp, eller ta med sig i plånboken, de får en att tänka, reflektera över livet, och det liv man lever själv. Saker man gjort, saker man drömmer om att göra, och saker som man MÅSTE göra.

Dessa tre vävdes samman tyckte jag, och passar så väl in i mitt liv! Hur jag hade det förr, och hur jag har det nu. Jag har fortfarande saker att arbeta med, och sträva efter för att nå dit jag vill. Ska slänga ut lite fler trådar i veckan som kommer.

Men att våra sin talang, ja nu vet jag ju inte om jag är någon talang, men älskade Amria kallade mig en riktig matkreatör i fredags! Vilket värmde så otroligt.

Kanske är det så, och i så fall vårdade jag min talang då jag kom hem från jobb och gym nu ikväll,

Då jag drog till med lite kökspyssel inför veckan. Väntas ju som sagt lunchbesök på onsdag, och har ju planerat vad det ska bjudas på

Så förberedde en del av det ikväll som Ni kan se

Men istället för squash och svamp blir det aubergine och svamp, och squashen har hyvlats och ska fyllas med en äppel/lökröra som vi äter på tisdag, det som blir över mixar jag och blandar med en äggula och fyller squashen med det och gratinerar i ugnen. Måste ju prova för att få veta om det går.
Har ju inte gjort allt men del, det sista kommer det att göras på tisdag.

Och när jag ändå höll på så gjorde jag morgondagens middag, eftersom jag då slutar 21

Köttfri måndag som det är, så blir det
Currykryddad tofu på het grönsaksbädd.
Kommer strö över solrosfrön då de åker in i ugnen.

På tisdag har jag ju planerat in en ljummen morot och löksallad till torskrygg för lunchen, samt ugnsbakade betor syrlig med äppel/löksallad till kyckling/sojafiler som middag.

Så det förberedde jag också.

Då skärbrädan ändå är framme liksom!
Men även om Amira kallade mig matkreatör o jag o Putte går under beteckningen foodisar, jag vårdar min ”talang”, tar hand om min passion och försöker inspirera Er så hamnar jag iallafall inte på Nyhetsmorgon

Så fram tills att jag hamnar i tv-rutan, i bokhyllan, i tidningsstället i butiken och Mitt hälsohem öppnar så får Ni gärna följa mig på Instagram
https://instagram.com/frokenloo/

Sluta drömma, det gör jag INTE!

Och är Ni i storstan runt lunchtid och magen börjar kurra, så serveras denna lunch på Ecobaren V.10

Kommentarer till: "Jag, matkreatör?" (4)

  1. Mums, det låter riktigt gott!

  2. Härligt med matlådor! Så skönt att kunna förbereda!

Kommentera

Etikettmoln

