Vikten av Hälsan

Besegra rädslor!

Imorse upplevde jag något, jag blev ett med musiken, det var jag och min spinningcykel mot världen. Ingenting kunde stoppa mig, inte ens mjölksyran.

Jag trodde Aldrig att jag, Katrine Loo, skulle sätta mig på en spinningcykel. Rädd för att inte orka, rädd för att inte veta hur cykeln skulle ställas in. Fröken osäker.

Men efter härliga möten med underbara människor som pushat så anmälde jag mig till ett pass. Imorse var det dags. Och det var ju inte så farligt. Svetten rann pulsen ökade. Och jag lämnade salen hög på endorfiner.

Tänk vad man kan sänka sig själv i tankarna. Ibland måste man våga hoppa och se utanför boxen man känner sig trygg i. Utanför den utvecklas man och det är utanför den man växer som människa och kanske möter nya vänner ja, till och med någon själsfrände kanske man möter där utanför. Upptäcker nya saker som livet har att erbjuda.

Jag är själv alltid rädd, för nyheter men inser mer o mer att ibland är det just där utanför trygghetszonen som jag växer och lär mig nya saker om livet och mig själv.

Amira, Elin och Veronica ska ha all creed för att jag dels köpte kort på World Class Nybroplan och för att jag nu vågat mig in i en sal tillsammans med andra.

Rädslan och skräcken från skolidrotten sitter djupt rotad i mig. Men på tisdag ska jag utmana mina rädslor igen då det blir f.m yoga och sen väntar Afrodans date med tjejerna.

Där är en stor skräck, jag dansa med tre vänsterfötter och ingen koordination. Men jag bjuder de andra deltagarna på ett gott skratt och skratt mår man bra av. Och jag vill ju att andra ska må bra och ta hand om hälsan.

Ja hade inte jag tagit allt mod till mig och hoppat där i november är nog risken stor att jag hade stått med huvudet i väggen nu. Jag var nära, näsan nuddade den gång på gång. Kroppen skrek. Jag vägrade lyssna helt instängd i min box. Så jag vet att bara man vågar ta något steg åt höger kan man finna den rätta vägen. Vad det än gäller. Och jag vet inte vart denna väg bär som jag nu är ute och går på men ju fler människor jag möter desto mer rätt känns det, fast jag vill ju inte att min resa ska sluta här. Drömmar finns det gott om och, med hoppet kvar och samlat mod kanske vägarna bär mot drömmarnas värld. Bara man vågar besegra rädslor, bestiga hinder, och inse att det är i motvind man blir stark.

Så hög på endorfiner gick jag mot jobbet imorse stolt över att jag än en gång vågat gå emot en rädsla. Sen blev det en fullrulle dag men innan hemfärd så tog jag och utnyttjade min friskvård som vi får på Centralbadet, det blev en ayurvedisk massage. Så oljig och små ”pömisg” satte jag mig på tunnelbanan, nöjd över dagen.

Nu blir det soffhäng med Putte och Vardagspuls på tv´n innan middagen ska slutföras. Hade ju förberett en del igår men eftersom jag kom hem så pass tidigt idag så pysslade jag lite till där i köket och fick ihop lite mer grönt.


Gurksallad med ingefära, äpple och apelsin.
Gurka i sig innehåller ju mest bara vatten men hackad i en sallad med en blodapelsin och ett äpple samt en bit färsk riven ingefära blir det en härlig nyttig o spännande sallad


Kokta rödbetor som sedan tärnats och blandats med lime, lök och även där lite ingefära
Så detta blev det förutom

Hyvlade morötter som picklats med vitlök, och i lagen ligger även äpple och gojibär
En perfekt kombination av sött och syrligt, krispigt och mjukt.
Så till detta blir det även ett broccoli och savmpfräs

Som kommer serveras till en ostfylld råkorv samt en rödcurrymarinerad tofu

Ingen taco denna fredag heller med andra ord!

Vill/behöver Ni komma ur tacoträsket kanske mitt instagramkonto ger några tips
https://instagram.com/frokenloo/

Håll utkik under veckan då jag kommer förbereda inför onsdagens lunchbjudning då min älskade syster och mamma o pappa ÄNTLIGEN kommer på besök!

Till fiskflätan och de heta spjällen/kycklingen kommer det bli en hel del spännande gröna tillbehör

Kommentera

Etikettmoln

