Vikten av Hälsan

Bus o mys lördag!

Besökte ju Gävle idag, och nu har Vi landat hemma i soffan igen med tända ljus och lite mellomys.

Mötte en väldigt klok och speciell vän idag, som sa åt mig då jag sa ”Varför gjorde jag inte detta tidigare, med att flytta” ”Ja Katrine vem vet då kanske det inte blivit såhär bra, nu fick beslutet gro i Er och man vet ju alltid vad man har men inte vad man får”

Denna tjej har sagt så många kloka saker till mig genom åren, fått mig att orka, att växa och tro på mig själv. Det var så härligt att få krypa in i hennes famn igen, om så bara för en stund! Och hon har ju så rätt. Vi vet vad vi har men inte vad vi får. Gräset kan ju vara grönare på andra sidan men det är inget man vet.

Men ibland måste man ju våga ta chansen och spana på andra sidan häcken och se vad man finner där. Risken är ju stor att man blir hemmablind! Det märkte jag att jag hade varit på Friskis i Gävle, jag gästspelade där idag och insåg hur blind jag varit på hur det varit där. Jag kände mig hemma och trygg där, men efter att ha besökt andra ställen och tillslut hittat ”hem” så såg jag mest fel och brister även på Friskis i Gävle. Precis som jag gjort här i Stockholm.

Tack gode gud för mitt val av träningsanläggning!

http://www.worldclass.se/world-class-nybroplan/

Dock åkte jag inte upp för att träna, utan för att få extra tid med min älskade systerson

Som jag saknat denna unge!

Besök på både Gävleborgs länsmuseum och Fängelsemuseet blev det, lite picknicklunch och tok på en utklädnadsbutik. Massor av skratt och kramar dagen igenom med andra ord.

Fylld med energi satte jag mig i bilen hemåt igen, med vetskapen om att ungen kommer på tisdag för lite sportlovsmys. Vi har en del att hinna med på ETT dygn, så nu blir det fixa ett logiskt schema för våra önskemål om besöksmål

Polismuseet
Riksidrottsmuseet
Sjöhistoriskamuseet
Tekniskamuseet
Aquaria
Nordiska Museet

Men det viktigaste är inte att hinna så mycket, det viktigaste är att få umgås.

Fick även med mig lite smått och gått med mig hem, lite nya alger och en härlig kryddblandning från ”min” delikatessbutik GävligtGott!

Ja man kan ÄTA alger, se bara på denna sallad

Alger, Morot, svamp, lök, strimlad broccolistam, soja, curry och vinäger
Som Jag o Putte kommer äta på tisdag till lunch

Men nu står kvällens middag i ugnen


Ugnsbakad vitling med spenat och tomat samt citron rostade grönsaker allt serveras med hummus

Snabbt och smidigt ska det vara en lördagkväll så allt fick åka in i ugnen samtidigt
Imorgon väntas jobb så, såklart är morgondagens middag förberedd

Rödbetsrösti med halstrad gravad lax, och senapsrostad kål.

Så det är med ett leende jag lägger huvudet på kudden denna kväll med vetskapen om att det inte är så lång tid innan denna unge kommer och knackar på dörren igen

Sådant som får en att MÅ BRA inifrån och UT har fyllt min dag!

Kommentera

Etikettmoln

