Vikten av Hälsan

Tror att jag har hittat hem

Ja, nu har jag hittat hem! Köpte ju kort på World Class Nybroplan i tisdags, och på ett gym ska man trivas, är ju ändå där varje dag.

Och på Nybro, känner man sig HEMMA! Var där imorse innan jobbet, fredagsfys Ni vet, men det var sådan värme där att det nästan kändes som fredagsmys!

Okej, jag ska väl erkänna, att jag ÄLSKAR staden, lägenheten, människorna runt mig, alla jag möter. Knyter kontakter och bilder band som kanske kan bli vänskap.

Flera gånger undrar jag VARFÖR jag inte gjort detta tidigare men, det har ju krävts en hel del samlande av mod men nu är steget taget och jag är HÄR!

Får se om känslan fortsätter såhär, att trivseln växer sig än starkare och att än starkare band till nya människor knyts.

Fast nog biter det en saknad i mig/oss, ibland så gör saknad ont, och det gör den nu.

Bildresultat för Fröken Loo + bananplättar

Saknaden efter den där ”lilla” handen som brukade knacka på, som brukade smeka mig över huvudet och hålla min hand där i soffan, den är så stark nu. Får SMS från honom, där det står att han saknar oss. Sådant får mina tårar att trilla över.

Egentligen ska han komma på tisdag, och stanna tills på onsdag men jag kan inte vänta. Imorgon är picknicklådorna laddade och bilen åker mot Gävle för lite Rasmus-mys och systersurr!


Sallad med paprika överbakad lax ligger i lådor och inväntar morgondagen

Planerade maten inför kommande vecka redan igår, eftersom det väntas sportlovsbesök så har ju såklart maten fått lite sådant tema i två dagar.

Kanske kan den inspirera Er lite också!

Och till frukost, ska han skämmas bort,

Bildresultat för Fröken Loo + mellanmål

 ”Mosters bananplättar” med chokladjordnötssmör, kiwi och en blåbärssmoothie står på frukostmenyn!

Har även gjort lite av hans (och Putte´s) favvo-godis att ta med imorgon,

Goji och chokladbollar

Fick förresten höra på tunnelbanan förra veckan och idag, av samma lilla tös, kanske fem år, att man inte kan ha fredagsmys utan tacos men för oss fungerade det fin fint med detta;


En moussaka till Putte med lammfärs
Och jag
Fyllde en tomat med linsröra och knäckte i ett ägg som fick bakas med i ugnen tillsammans med lite örtiga ”medelhavsgrönsaker”
En fruktig sallad hamnade på tallriken tillsammans med de goda groddarna!

Och behöver Ni ny inspiration för att komma ifrån Taco´n kanske mitt instagramkonto kan stå till tjänst

https://instagram.com/frokenloo/

Fram till´s dess att jag hamnar i bok och tv-format alltså!

Kommentera

Etikettmoln

