Vikten av Hälsan

Två trötta ben

Man brukar aldrig ångra ett träningspass men idag ångrar jag bittert att jag INTE stretchade efter det långa löppass som avverkades igår morse. Den fanns i tanken men den stannade där, vilket jag bittert fått ångra idag.

Promenaden upp för Östermalmstorg´s avstängda rulltrappor imorse var en riktig pina.

Men nu ligger benen uppslängd i soffan efter en dag i arbetsskorna.

Skulle ju ha slutat 21 idag men fick byta arbetstid, så eftersom dagens middag var klar i kylen

Och Putte inte kommit hem än, så i väntan på honom pysslade jag lite i köket inför kommande middagar

Tills Imorgon har jag räddat mer grönsaksrester och gjort en läcker tallrik med fiskbiffar som blev kvar från igår

För lika lite som jag ångrar ett träningspass så ångrar jag ALDRIG en förberedd måltid!


(ja det är mina fötter som hamnat på bild… Svarta bänkar gör sig inte bra med mobilkamera därav golvet =) )

Så på fredag blir det
Moussaka med lammfärs till Putte
Jag fyller en tomat med tofuröra och gör en varm ”medelhavssallad” till det
Samt en
Fruktig morotssallad
På lördag blir det
Lax med syrlig vitkålssallad (i låda då vi ska till Gävle)
till middag blir det
Citron/Vitlöksmarinerade grönsaker och halstrad röding
På Söndag blir det
Rödbetsrösti med pepparrot och äpple, samt senapsrostad kål och halstrad gravad/rökt lax

Lite småa förändringar från veckans matsedel men eftersom det blev lite rester kvar så har jag räddat dem istället för att slänga!

Slänger Ni eller förvandlar Ni resterna till något nytt och spännande?

http://instagram.com/frokenloo

Planerar och förbereder Ni eller tar ni hungern när den kommer?

Kommentera

Etikettmoln

