Vikten av Hälsan

Efter en frisk morgon-pw så landade jag i soffan med veckans reklam, tyvärr inte mycket att hurra över, det märks att det är Sportlov på g. Mycket ”mat” som ”passar” barn som är hemma själva. Men frågan är ju om det verkligen lönar sig att ge barnen detta i dess mängder som många gör?!

Men istället för att sitta och grubbla allt för mycket över det så begav jag mig faktiskt ut på vift på Östermalm istället. Besökte Östermalmshallen för första gången. Och det var en fröjd att gå där inne. Doften av hav och färsk fisk var oslagbar. Fräscht o läckert var bara förnamnet.

Se bara på dessa läckerheter.

Vet ni förresten vad det är för fiskar?

Men mitt egentliga ärende var att återigen försöka hitta rätt gym. Och jag är nästan övertygad om att det blir World Class Nybroplan nu. En Elin-kram gjorde min dag (https://elinwennman.wordpress.com/). Och sådana får man ju inte på Sats! Dessutom andas hela stället härlig stämning! Men Elin-kramen värmde mest idag!

Så efter det härliga träningspasset är det dags att ta tag i dagens lunch.

Det är ju måndag vilket betyder ”Köttfri måndag” så det blir

Bönbullar med rotfruktspasta vitlöksmarinerad broccoli. Tomatsalsan o mangoldsalladen från gårdagens lunch. Och som pricken över i oliverna vi köpte på mässan.

Ikväll blir det

Rostade grönsaker med banan och tofu som jag tänkte panera med solrosfrön. Samt en avokadosallad.

Hittade ju en ny variant av tofu igår då jag besökte en asiatisk butik. Tofuark.

Fyllde dem med överbliven algsallad till middag och stoppade in i ugnen.

Vilken succé!

Toppade med rostade pumpafrön och en snabbt ihop rörd tomatröra med soja o lite sambal. (Hade ingefärs frästa grönsakerna på sidan.)

Kan säga att jag hittat en ny favorit att använda till vegetariska rätter.

Så istället för att låta Billys/Gorbys hamna i magen kan ni ju göra som denna rubrik;

Ladda upp inför veckan och nästa veckas sportlov med massor av grönt! Inspirationen, bjussar jag på!

http://instagram.com/frokenloo

Kommentera

Etikettmoln

