Vikten av Hälsan

Kärleken till dig själv!

Så var det alla hjärtans dag ja den har snart passerat. Mängder av rosor och gelehjärtan har nog bytt ägare idag, för att inte tala om Choklad praliner och bubbel. Visst ska vi visa varandra kärlek dessa dagar men som min kloka vän Mia skrev igår; http://www.levdittliv.se/gastric-bypass/sag-nej-tack-till-att-oka-godisforsaljningen-infor-alla-hjartansdag/

Så håller jag med, fullt ut. Jag o Putte gav varandra en brunch på Kaknästornet

O sedan ett besök på en Greklands mässa på globen. Vi besökte en resmässa men kom hem med grekiska delikatesser.

Är vi foodisar eller?

Och nu ikväll blir det nog mellomys och en härlig middag hör hemma. I lugnet.

Eller vad sägs om detta;


Plock alá Fröken Loo;
Hummus
Aburgineröra
Citron och basilikamarinerad tomat/svamp/paprika
Citron/vitlökspicklade rotfrukter
Linssallad
Mangoldsallad
Oliver
Kokt broccoli/brysselkål
Stekt Ryggbiff
Stekt tofu

Hade en väldigt produktiv morgon, man piggnar ju till av en frisk morgon-pw.

Så framför nyhetsmorgon planerade jag kommande veckas mat.

Sen förberedde jag morgondagens lunch då besök av barndomsvänner väntar. Fick ihop en hel del.

Och det folk kallar skräp, kallar jag mat. Ser ni vad detta är?

Jag strimlade upp det iallafall och blandade med röd lök och paprika imorgon fräser jag det med mandel o lite soja.

Vad det är?
Broccolistam och blomkålsblast.

Utöver det blev det;

Algsallad,
Spetskål/brysselkål som kommer rostas med jamaicansk senap,
Syrlig vitkålssallad,
Picklad blomkål o romanesco,
Broccoli o svamp som kommer vitlöksrostas
Kokt broccoli, mangoldsallad, 
Tomatsalsa.
Sen blir det
Groddar, surkål, sojarostade pumpafrön, spiskummin rostade solrosfrön, oliver, stekt haloumi med strimlad purjolök. Rimmad långa och lövbiffsrullar.

Kan hända att det blir rester över men det gör ingenting för då både jag och putte slutar 21 onsdag och torsdag så passar rester utmärkt då, för rätt förvarat håller rester. Och det jag planerat flyttas bara fram till nästa vecka.

Jag hoppas att Ni haft en mysig alla hjärtans dag, där Ni tänkt på det viktigaste, kärleken, till Dig själv, och Din hälsa! Har man ingen att hålla handen, så är ju den viktigaste personen i Ditt liv, Du själv. Jag tror inte att man kan ge bottenlöst med kärlek till någon annan om man inte kan ge sig själv det samma. Något både jag och Putte märkt då vi sprungit runt i livets stressade hjul. Då vi fått trycka på paus och satt oss ned, rannsakat oss själva, och sen tagit varandras händer och bestigit hindren tillsammans.

Kommentarer till: "Kärleken till dig själv!" (2)

  1. Bra inlägg Katrine och stort tack för delning 🙂
    Kram Mia – Levdittliv

Kommentera

Etikettmoln

