Vikten av Hälsan

Våga Freestyla och twista!

Expressen bjuder på massor av ”bra” läsning på nätet dessa dagar, kan tänka mig att det är ett löp på bilden ovanför idag… DASH-Dieten
http://www.expressen.se/halsoliv/halsovikt/experter-eniga-dashdieten-funkar-bast-och-passar-alla/

Men ledsen, det finns ingen diet som passar alla! Alla är vi unika, och ingen reagerar lika på de livsmedel som är bra för oss. För visst är det så, att vi bör undvika socker(snabba kolhydrater), transfetter, mycket rött kött samtidigt som vi bör äta mycket mer grönsaker, frukt och fisk/vegetariskt. Det är ingen nyhet men hur det ska läggas upp, ska göras på individnivå! Så det så!

Dessutom så går de ut med detta;

Platt, frisk & lugn mage med nya mixmetoden – Flexitarian

http://www.expressen.se/halsoliv/halsa/platt-frisk–lugn-mage-med-nya-mixmetoden-1/

Suck säger jag! någon tjej som skrivit en ”Flexitariankokbok”. Sån bok skulle min blogg kunna bli, typ.
Mycket grönt, lite kött då och då, mer fisk… Inget nytt under solen… Vad ska jag skriva då?

(Våga/Börja) Freestyla och twista i köket! Den kanske kan locka!

http://www.youtube.com/watch?v=iS0wuN_6wyw

Precis som Beatles sjöng!

Tänk om Ni kunde släppa loss i köket, precis som säkert en del av er släpper loss på dansgolvet om helgerna eller på Zumbapassen på torsdagar.

Har ju bjudit på min veckomatsedel

Dock hade vi ju lunchbjudning i söndags, och det blev en del rester så igår blev det en varsin salladstallrik med dess gröna rester, så halstrade jag bara lite fisk till dessa

Och idag, till lunch äter vi upp fisken som blev kvar, som jag lindat in i några skivor gravad lax
(Slänga rester är ju inte min melodi!)

Som äts tillsammans med citron/gräslöksmarinerade morötter/blomkål/edamebönor. En läcker ärtpuré samt en linssallad och lite läckra groddar.

Ikväll blir det

Tomatrostad broccoli och brysselkål med tofu, soltorkade tomater o oliver. Tillsammans med ett paprika/svampfräs.

Och eftersom det blev en del ”skräp” från broccolin, alltså stjälkarna, skar jag ned dem i bitar, blandade med äpple och lite lök, så kommer jag fräsa det med curry och blanda ned i algsalladen på fredag. För man kan faktiskt använda HELA broccolin!

Sen, imorgon middag har jag ju skrivit ”Medelhavssallad” men blev en ”tokig” variant på den.

Strimlad cosmopolitansallad, riven rödbeta, tomat, granatäpple och apelsin.
Skulle Ni ha ”vågat” gjort en sådan?

Ja, kommer få twista lite på söndag med, ordentligt, röja i köket, och pyssla ordentligt då det tydligen kommer härliga Hälsingar på lunchbesök! Och vad det kommer bjudas på, det snurrar i Frökens huvud!

För Er som undrar så, går jag fortfarande hem med ett leende på läpparna från jobbet


Och det vill inte riktigt släppa då jag kommer hem heller, känslan i kroppen då av avslutar arbetspasset och får kramar innan man går hem är verkligen ovan!

Vill Ni besöka Ecobaren för en lunch denna vecka så serveras detta

Men vill Ni börja twista och freestyla i köket istället så får Ni följa mig på Instagram
http://instagram.com/frokenloo

Kommentera

Etikettmoln

