Vikten av Hälsan

Ibland får man ju höra det ena och det andra…
Men priset tar väl ändå ”Tycker Du verkligen om det DÄR Du äter?”

Öh, ja..?! Jag skulle väl ALDRIG lägga ut pengar (och tid) på att handla och laga mat som
jag INTE tycker är god och som inte inspirerar och lockar mig till mina måltider.

Nu vet jag ju att det finns människor där ute som äter mat de inte tycker om
som slänger ut pengar på skräpmat fast de inte gillar det bara för att det är ”gott första tuggan”
eller för att det är det snabbaste som går att få i magen…

Bildresultat för äta snabbmat

Visst ibland kanske man har ätit sådant som varit mindre gott, men att göra det dag ut och dag in
skulle inte jag göra.

För mig är mat så mycket mer än bukfylla, som Ni vet!

Bildresultat för Fröken Loo + då

Att handla är ju en del av glädjen med maten, matlagningen en annan. Att servera en tredje och att äta den fjärde.
Det är ju något jag vill förmedla till Er alla.

Sen kan jag ju även få påståendet ”Putte äter väl INTE grönsaker!!!

Såhär såg det ut då vår veckohandling var gjord idag

Han såg till att 1 KG broccoli (17:-!!!) följde med hem, och massor av svamp, olika sorters sallader.
Grönt är inte dyrt eller (äckligt) tråkigt i längden. Det beror ju på hur man tillagar det!

Rotfrukter är fortfarande i säsong och fruktansvärt billigt, så imorgon lunch blir det;

Rotfruktslåda (den kommer jag göra som en rustik omelett med dill och senap) som serveras med halstrad Najdad lax och en spenatsallad.

Så nej, jag lagar inte mat som Vi inte tycker om!
Det har tillochmed blivit så att Putte FRIVILLIGT börjat äta tofu och temphe!

Som dagens middag


Tomatrostad broccoli och brysselkål med tofu, soltorkade tomater o oliver. Tillsammans med ett paprika/svampfräs.

Fast visst innan vi la om livsstil, så tyckte vi att det vi åt var gott…

Bildresultat för Fröken Loo + då
Idag, gör vi det INTE, så därför äter vi det INTE!
Vi har nämligen fått tillbaka våra smaklökar (och vår hälsa) efter år med för mycket socker, andra tillsatser(och stilla sittande)!

Även om folk tycker att Vi SKA äta det!
Att säga NEJ till socker/skräpmat och alkohol är väldigt svårt att få folk att acceptera!
Så De på Biggest Loser har något att kämpa med förutom deras egna kamp med vikten och det som händer med kropp/knopp så ska de få omgivningen att ACCEPTERA deras beslut kring maten!

Bildresultat för Nej till godis

Vill Ni prova att äta den DÄRA maten Vi äter, kanske mitt instagramkonto kan inspirera Er

http://instagram.com/frokenloo

Kommentera

Etikettmoln

