Vikten av Hälsan

Middag på IKEA

Nej, tok heller, tro nu ingenting!!!

Var nyss på IKEA Kungens Kurva och skulle lämna tillbaka några hyllor, och då vi skulle få vänta en stund på vår tur så han jag smita in i deras mataffär!!!

Och vad möts jag av? Jo denna skylt.

Mina ”Inspektionsglasögon” åkte på, för hur nyfiken blev jag inte på vad som egentligen skulle hamna på dessa middagstallrikar för 85:-

Köttbullarna var väl helt ok ur innehållssynpunkt

Dock saknas köttursprung!

Fryst potatismos lockar väl?

Och innehållet, kan diskuteras!

Gräddsåsen ser väl inte så läcker ut heller


Rent utsagt vidrig!!! Men för 5 spänn påsen så kan den inte innehålla så mycket annat än skit!

Och sylten…

Men som i förra inlägget, som jag bara skrev för någon timme sedan, så får man ju det man betalar för!
Fast jag tycker att en måltid ska vara så mycket mer än billig! Den ska väl ändå smaka bra och ge något tillbaka till kroppen!

Det går att laga billig, snabb och nyttig mat för samma pengar, om inte än billigare, med MINDRE tillsatser och dessutom MER mat!

Nej Ni, hade jag haft en soptunna likt Sverker Olofsson i PLUS, hade IKEA MIDDAGEN åkt ned i den med en smäll!
Så det var inte Vi som åt middag på IKEA, här puttrar ju en Grönkålspytt i ugnen och en äppelröra på spisen

Sen ska laxen halstras och äggen enkel stekas

Kommentera

Etikettmoln

