Vikten av Hälsan

Veckan på en tallrik…

Nej nej, ingen veckofasta som säger att man ska äta en gång på en vecka! Bara en massa ”skrap” som många skulle se det som sedan hamnat på kvällens middagstallrik.

Jag ska strax bege mig iväg på träning innan dagens jobbpass på Ecobaren, och är inte hemma före 21.30 ikväll så då är det ju bäst att ha allt klart så man kan sätta sig och hugga in direkt.

Så istället för att slänga det där skrapet, spar jag ALLA rester, och det är ju tur, för hur läcker blev inte denna tallrik med kikärtsbiffar, diverse gröna tillbehör och hummus?

Är ledig imorgon, och för ”ovanlighetetens” skull får vi lunchbesök, så igår då jag kom hem tog jag en stund i köket och fixade lite av de gröna tillbehören

Fruktig pakchoi-sallad
Het svamp med äpple o broccoli
Vitkålssallad med apelsin
Linssallad med hetta
Ingefärspicklade gulbetor
Syrlig blomkål
Algsallad med morot och vitlök
Detta kommer serveras till en Skrei-torsk
Wookade grönsaker med banan och gröna bönor
Heta kikärtor
Papayasalsa

Som Ni ser går temat på hett, syrligt och fruktigt!

Kunde ju förbereda lite igår då med tanke på att jag redan hade förberett gårdagens middag

Så den gick ju fort att fräsa ihop, (dock fick Putte färska korvar istället för bönor till sin tex-mexpanna)

Jag har nog faktiskt hållit mig till veckans matsedel denna gång,

Det är väl imorgon som det tvistar ordentligt med tanke på besöket, så får vi se hur nästa veckas matsedel kommer te sig!

Har redan börjat spekulera lite med tanke på vad som finns hemma i kylen.

Kanske har Jag inspirerat Er lite med denna veckas matsedel!

Onsdagens lunch

Tomat och lökfylld lax som serverades med en varm broccolisallad och hummus
Blev en härlig måltid kan jag säga

Nej men vad är det jag ser? En sol som börjar komma fram, tror det blir sig en liten promenad istället för Nyhetsmorgon. Solen kommer inte varje morgon, det gör ju faktiskt nyhetsmorgon!

http://instagram.com/frokenloo

Kommentera

Etikettmoln

