Vikten av Hälsan

Satte mig åter på tunnelbanan ikväll med ett leende på läpparna, trots att det var fullrulle och att jag fick jobba över så var känslan i kroppen härlig. Och under tiden folk runt omkring mig suckade över att det var sent och middagsdags så glödde ivern i mig att få komma hem till mitt kök och fortsätta pyssla med mat.

Och som en bloggläsare (som jag faktiskt ska ut och PW med på tisdagmorgon) skrev på Facebook ”Det kallar jag passion!”. Ja, vi har ju som jag skrivit förr olika passioner i livet, det är ju det som driver oss. Har man ingenting man brinner för så tror jag att det saknas en del i livet.

Jag förstår ju att alla inte gillar matlagning, många ser mat som ett ont måste och något att fylla ut buken med och stilla hungern. Med min blogg så försöker ju jag inspirera andra till att våga ta sig in i köket, åtminstone för en liten stund, det behöver ju inte ta lång tid att få till en härlig måltid. Och vågar man dessutom prova lite nya råvaror och smaker blir det genast mycket roligare i köket.

Men vissa har ju en passion i att spela dataspel, bygga modeller, fota fåglar. Det gäller ju bara att hitta sin grej, och min är tydligen kökspyssel.

Och nog blev det lite kökspyssel när jag kom hem, slutar ju 21 imorgon och på lördag så vill ha maten klar tills jag kommer hem.

Så imorgon väntar denna laxsallad i kylen ;

Som jag plockade ihop av rester som jag hittade;
Linssallad, betor från dagens middag, apelsin/ingefärsgrönsakerna från igår samt lite annat grönt. Bara ta fram och äta då jag kommer hem.
Och på lördag blir det tofu som kommer ätas tillsammans med

En alg/svampsallad, vitkålssallad med alger och morötter samt en rödkålssallad
Bara plocka ihop tallriken.

Och tills ikväll lyckades jag få ihop dessa gröna tallrikar
Vitlökspicklade betor, tomatmarinerad svamp, lite goda röror, gröna blad.


Som serveras till torsk/kyckling under krispigt svartkålstäcke
Svartkål har mixas med solrosfrön, citron och vitlök

Kanske är det på rätt plats jag är Nu, läste detta i ett årshoroskop


”Du provar vingarna, och de bär!”

Det är ju just det jag har gjort nu, i början av detta år! Är det verkligen så att 2015 ska bli mitt år
Då min passion får blomma ut ordentligt och jag kanske kan inspirera andra till gröna och nya rätter.

Vill Du ta del av min inspiration?

http://instagram.com/frokenloo

Kommentera

Etikettmoln

