Vikten av Hälsan

Träningsvärk

En vecka har nu gått i storstaden och på jobbet. Det är en ovan känsla att stänga dörren till skåpet och gå hem med den där känslan i kroppen om att, ”Imorgon får jag återvända”. Sätta sig på tunnelbanan, (nej jag hatar fortfarande att åka tunnelbana) med ett leende på läpparna och lite ont i käkarna för att man har skrattat och låtit läpparna le, på RIKTIGT! Det är ingen mask längre, visst det är mycket att lära, många intryck och en hel del att göra men psykiskt. Det är en hel annan känsla.

Pengar är fan i mig inte allt! Det är värt så mycket mer värt att MÅ BRA! Inifrån och ut! Träningsvärken i käkarna av skratten!

Kanske är det ”bara” nyhetens behag, men jag tänker njuta av varje sekund. Alla nya ansikten, som möter mig med öppet sinne. Ingen dömer mig där.

Med mössa, träningskläder. I arbetskläder. Utan mask, jag kan låta Katrine träda fram i ögonen. Äntligen!

Hälsa är min låga, och jag vågade ta steget till slut. Jag lyssnade på kroppen efter alldeles för många år där jag motat undan alla skrik i hjärnan, hjärtat sa en sak. Jag gjorde något helt annat, vilket gjorde mig sjuk men nu börjar jag kanske läka och en dag bli hel, på riktigt. Detta är ett steg på vägen.

En dag kanske man står där, och kan inspirera andra att kunna och våga lyssna på kroppens signaler, det krävs mod och styrka men alla besitter den någonstans. Jag hade min, det var det många som sa men jag var för feg men det var Putte´s sista knuff som behövdes, att han bara bestämde sig för Stockholm, jag hade ”inget val”.

Tanken på att få somna och vakna bredvid honom varje natt igen lockade och kroppen skrek bara högre och högre.

Så nu sitter jag här i vår nya soffa, mästerkocken på tv, middagen i ugnen, ett leende på läpparna efter en arbetsdag. Visst det är sena kvällar, så därav lite mindre bloggande, sena kvällar kräver ju som sagt sin planering kring maten och jag ser till att det finns förberett i kylen då jag kommer hem som;

Måndagens köttfria middag;


Salladstallrik som serveras med bön/rödbetsfyllda kåldolmar.

Gårdagens middag;

En wook med jamaicansk curry som toppades Med kokos och banan o serverades med temphe och kyckling.
Och dagens middag då;


Biffar (‪bönbiffar‬ och kalvbiffar) och citron/vitlöksrostad broccoli o grönkål. En tomatröra kokas ihop lite snabbt o serveras till. Dessutom så har man ju en läckert fruktig morotssallad att pigga upp tallriken med.

För kost och hälsa är min passion! Allt ska hänga ihop, för att kroppen ska fungera!

En arbetsdag återstår av denna vecka, sen blir det tre lediga dagar med Putte, då vi bl.a. ska äta lunch på Ecobaren, för jag vill med stolthet visa honom min nya arbetsplats!  Dessutom ska jag besöka brudarnas lilla ”tillhåll”, World Class Nybroplan, så får vi se hur det är att träna där! Sen är dagarna fri till att upptäcka och pyssla här omkring. Förslag på roliga hitte-påsaker runt om i stan mottages gärna.

Kommentarer till: "Träningsvärk" (1)

  1. Jag har en dröm om att en dag kunba väggklättra. Har höry att klätterverket ska bara bra. klätterverket.se Har själv inte varit där så jag kan inte lova att de är bra men det finns fler ställen i Stockholm om man är sugen på att klättra.

Kommentera

Etikettmoln

