Vikten av Hälsan

Ja, då har snart en vecka gått i storstaden. Gör allt för att lära mig hitta, känner mig mer som en vilsen turist med googel-maps på mobilen och huvudet snurrandes då jag närmar mig större delar av staden. Här runt omkring börjar jag lära mig, har en bra löparrunda och en bra promenadsväng. Längtar till våren så att man kan leta sig runt lite mer.

Men nog märks det att man inte är en stockholmare. Mössa, vantar, tjocka skor, underställ. Löpar-outfit på tunnelbanan en lördagkväll var tydligen inte rätt bland alla ”finklädda” människor.

Då jag åkte till jobbet på morgonen efter löparturen var jag ju själv så då var det ju inga blickar. Men väl hem vid 19, då var det värre men jag får väl vara en ”lantis” då. För jag är jag, och nu är jag Katrine ”Fröken” Loo… Bara att acceptera min outfit!

Letar nytt gym att träna på, varit runt på lite olika friskis-anläggningar, vill ju känna mig hemma, och till ett bra pris. SATS kan ju glömma mig som medlem, dyrt som tusan. Får visserligen använda bad och gym på Centralbadet fritt, men att åka till jobbet då man är ledig är kanske inte så roligt jämt, även om jag trivs som fisken i vattnet i både Ecobaren och på Centralbadet.

Försöker även lokalisera runt bland matbutikerna, har ju varit bortskämd i Gävle då jag haft gångavstånd överallt och kunnat leta bra priser på bra mat hela tiden. Men jag börjar lära mig. Kan bli en tur till Älvsjö och även Kungens Kurva i slutet av veckan som kommer när jag är ledig och besöka några butiker.

Hittade en underbar Ica Butik idag igen, en Kvantum på Liljeholmstorget. Blev helt lyrisk där inne;

Som Ni kanske förstår;

Massor ekologiskt, underbar kvalité på varorna, annorlunda exponering och spännande varor.

Vad är detta för frukt tror Ni?

Jag kunde ju inte låta bli att köpa detta
Citronplommon

Fick vara ledig idag, och även om vi flyttat ifrån Gävle, fortsätter våra lunchbjudningar. Idag kom en tjej som Putte gick med på PT-School och som följer min blogg/instagram. Ja hon har ju även jobbat med min älskade barndomskompis Elin, världen är bra liten!

Så då blev hon bjuden på;

Senaps och örtkryddad långa med gröna tillbehör;
Fruktig sallad
Rödkålssallad med Lingon
Hyvlad morot och broccolistam
Riven rödbetssallad med lök, äpple och blodapelsin
Linssallad
Rostade rotfrukter med pepparrot
Rostad broccoli, brysselkål, svamp och lök med jamaicansk senap
Hummus

Slutade ju sent igår, och vi var i valet och kvalet om Vi skulle äta ute eller äta det jag planerat att göra men istället köpte jag med mig mat hem från Ecobaren (så sparades det förberedda till dagens lunch)

Det blev en massa olika groddar och alger, kimchi, färsk riven kokos.
Till Putte´s tallrik serverades en älg/lammburgare med chilimajo
Jag tog den rökta tofun jag köpte på Goodstore samt en rawfood-dressning

Allt annat än sjukhusmat om man säger Så
Fast det är ju sådan här mat som gör människan pigg och frisk, som borde serveras på alla sjukhus!

Och vill Ni försöka bli piggare och använda mer grönt i Er vardagsmat kanske den mat jag planerat och förberett inför kommande vecka inspirera Er;

Eftersom jag slutar sent hela veckan så har jag även förberett grönsakstillbehören fram till torsdag

Det är ju inga problem om man förvarar dem rätt.

Gjorde även en stor laddning morotssallad så man kan ”pynta” tallrikarna med härlig färg och mer smak!

Och än en gång har jag slagits av den stressade Stockholmaren;
”Skynda Skynda, det är GRÖNT!!! SPRING, sluta DRA fötterna efter dig! Det är GRÖÖÖÖNT!”
Hade lust att skrika tillbaka åt mamman att det snart blir grönt igen och att sluta stressa ungen i tre års ålder! Hon hinner skadas av stressen senare i livet!

Nej någon riktig Stockholmare vill jag nog inte bli! Men jag vill gärna träffa massor av härliga människor!
Och jag har en hel drös runt omkring mig, ska försöka ”dejta” en och annan kommande helg då jag är ledig tre dagar!

Vill Ni följa mitt nya liv i storstaden?
http://instagram.com/frokenloo

Kommentarer till: "Måste jag passa in i ”mallen”?" (1)

  1. Var bor ni? Kajsa Varg på st eriksplan är en butik du kommer gilla!
    Har några kompisar som gymma i Stockholm kan kolla vad som är bra.
    Planet fitness har jag gymmat på i bland.
    Vet dock ej priset.

Kommentera

Etikettmoln

