Vikten av Hälsan

Back in the kitchen

Hemma igen. Kom visserligen hem i tisdags. Men jetlagad så det förslår. Kroppen börjar återhämta sig försöker hålla huvudet ovanför ytan med allt inför flytten.

Så ni får ursäkta att det blir dåligt med uppdatering av bloggen nu. Har inte något bredband hemma nu heller o mobilbloggande är ju inte min melodi.

Efter 14 dagar utan att ha lagat mat så sprudlande inspirationen redan i väntan på transferbussen från hotellet till flyget. Så planerade veckans mat redan då. Var på två matlagnings”kurser” som hotellet hade sedan handlade vi med oss en massa kryddor och smaksättare hem. Ja även kaffe (och rom). Det Jamaica är extra känt för.

Så ni som följer mig på Instagram under frokenloo  har ju sett både en o annan bild från resan och på maten jag pysslat ihop i flyttröran.

Lyckas ju inte få till bilderna på mobilen. 😡

På söndag går flyttlasset, idag kom de flesta av de nya möblerna så vi sover på luftmadrass i vardagsrummet där även köksbordet och stolarna står. Fullt kaos med andra ord.

Men det blir bra sen när allt är klart. Ser fram emot måndag och man får börja packa upp allt. Så ni får hålla ut. Det kommer blogginlägg senare med bilder och inspiration.

Om en vecka börjar jag jobba på Ecobaren. Känns spännande och lite läskigt. Men jag ser verkligen fram emot det.

Nu är jag back in business and the kitchen och 2015 ska verkligen bli mitt år på alla sätt som går. Och går inte allt min väg så får jag ta lärdom av det.

Önskar att jag lyckades få upp bilderna från all mat från Jamaica och det jag lagat o planerat. För det är ju nytt år och många är det nog som lovat sig själva att äta mer fisk och grönt. Så då vet jag att min mat säkert skulle kunna inspirera någon.

Men som sagt håll ut eller spenat in frokenloo på instagram.

Kommentera

Etikettmoln

