Vikten av Hälsan

In med nytt ut med gammalt

Så var det snart nytt år. Kanske ska man se tillbaka eller se framåt. Jag kan se tillbaka på ett år då jag tagit steg i livet som jag inte trodde. Jag har lärt mig saker om både andra och mig själv. Börjat lyssna på kroppen och med hjärtat.

Jag har slutat tagit allt för givet. Livet kan ändras på en sekund.

Människor är inte att lita på. Det finns många, ursäkta, rötägg där ute som spelar det fulaste falskspelet, och utnyttjar ens godhet och ens tro på att man tror gott om alla. Jag ska göra allt jag kan för att minimera risken att drabbas av energitjuvar och falskspel åren som följer. Jag borde ha lärt mig deras agerande nu.

Året som kommer är något jag ser fram emot. Det ska bli mitt år. Jag ska göra det bästa av det och det blir en avstamp för det nya. Fler steg mot drömmarna. Nya människor ska mötas och kontakter skapas. Äventyr ska börjas hinder ska bestigas.

Det gamla ska rensas ut. Sådant som inte behöver följa med in i det nya.

Självklart är det med skräckblandad förtjusning som jag möter allt det nya men full av förväntan och sprudlande energi.

Nytt jobb ny bostad ny stad. Ja 2015 blir verkligen en avstamp för något nytt. Och hur det slutar det visar sig.

Hur ser ni på det år som varit och det år som kommer?

Kommentera

Etikettmoln

